| کد خبر: 60623 |

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری در گفتگو با تین نیوز:

◄ مزیت های استفاده از مسیر جایگزین ترکیه برای حمل و نقل کالا

تین نیوز | مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ضمن تشویق شرکت های حمل و نقل و صاحبان کالا برای استفاده از مسیرهای آلترناتیو و موازی با مسیر ترانزیت به ترکیه گفت: باید در نظر داشت که افزایش تقاضا برای استفاده از مسیرهای جایگزین موجب کاهش موانع و ارزان شدن مسیر به مرور زمان می شود.

محمدجواد عطرچیان در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به وضعیت ناامن مسیر ترانزیتی ایران به ترکیه اظهار داشت: توصیه سازمان به صاحبان کالا و شرکت های حمل و نقلی استفاده از مسیر های جایگزین و موازی مانند مسیرهای عملیاتی آذربایجان - روسیه- بلاروس - رومانی و یا از طریق گرجستان(دریای سیاه) برای دسترسی به اروپا است.

وی افزود: گرچه استفاده از مسیرهای آلترناتیو یا موازی با مشکلاتی همچون افزایش کرایه حمل و تهیه ویزا روبرو خواهد بود، اما باید در نظر داشت که افزایش تقاضا برای استفاده از مسیرهای جایگزین موجب کاهش موانع و ارزان شدن مسیر به مرور زمان می شود.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی با اشاره به تقاضای مردم برای سفر زمینی به ترکیه تاکید کرد: در حال حاضر قسمت شرق و جنوب شرق ترکیه در وضعیت ناامن به سر می برند و برای دسترسی به شهرهای غربی ترکیه از هواپیما استفاده شود.

عطرچیان خاطرنشان کرد: ترکیه موظف به تامین امنیت  کامیون ها و اتوبوس ها و اتباع ایرانی در خاک خود است حتی اگر مجبور به استفاده از اسکورت نظامی باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • منصور 0 0

    اخر‏ ‏عاقبت‏ ‏‏ ‏مدیریت‏ ‏بی‏ ‏تدبیر‏ ‏در‏ ‏ترانزیت‏ ‏ترکیه‏ ‏مشخص‏ ‏شد‏ ‏. ‏ ‏حالا‏ ‏حدود‏ ‏دو‏ ‏سال‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏مسیر‏ ‏ترکیه‏ ‏برای‏ ‏برای‏ ‏کامیونداران‏ ‏ایرانی‏ ‏مسیله‏ ‏دار‏ ‏شده‏ ‏است‏ ‏. ‏ ‏اقای‏ ‏عطرچیان‏ ‏می‏ ‏بایست‏ ‏مسیر‏ ‏جایگزین‏ ‏را‏ ‏حل‏ ‏می‏ ‏کردند‏ ‏و‏ ‏کشورهای‏ ‏مسیر‏ ‏مسیله‏ ‏ویزا‏ ‏و‏ ‏…‏ ‏را‏ ‏حل‏ ‏میکردند‏ ‏. ‏ ‏مدیران‏ ‏خوابیده‏ ‏اند‏ ‏و‏ ‏مجددا‏ ‏با‏ ‏تعبیر‏ ‏دیگر‏ ‏نظریه‏ ‏پردازی‏ ‏میکنند‏ ‏.