| کد خبر: 59890 |

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت در گفتگو با تین نیوز:

◄ طرح جامع حمل و نقل مصوب وجود ندارد / اختیار قانونی شرکت ساخت برای افزودن لینک های جدید

تین نیوز | عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به ادعای کارشناسان طرح جامع حمل و نقل مبنی بر اضافه شدن لینک های جدید به شبکه جاده ای تعریف شده در این طرح، تصریح کرد: طرح جامع (مصوب) وجود ندارد و طبق قانون کشور نیاز به تعریف لینک های جدید از سوی دستگاه اجرایی متولی انجام می گیرد.

خیرالله خادمی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به خبر منتشر شده در تین نیوز با عنوان "توپولوژی شبکه جاده ای و ریلی ایران در طرح جامع حمل و نقل" مبنی بر افزودن لینک های جدید به شبکه جاده ای کشور خارج از این طرح، اظهار داشت: در وهله اول باید در نظر داشت که طرح جامع حمل و نقل (مصوب) وجود ندارد و به طور کل در حد یک مطالعه است. اما می تواند مبنای خوبی باشد و نبود آن تا کنون به معضلی در کشور تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه" طرح جامع حمل و نقل وحی منزل نیست" افزود: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی نیاز به تعریف طرح های جدید از سوی دستگاه اجرایی متولی صورت می گیرد و تایید آنها از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی نهاد ریاست جمهوری در کمیته ماده 215 حاصل می شود. حال این پروژه ها در طرح جامع تعریف شده باشند یا نباشند. به همین خاطر تمامی لینک های جدید خارج از طرح جامع حمل و نقل دارای توجیه فنی-اقتصادی و روال قانونی را طی کرده اند.

معاون ساخت و توسعه راه ها  اذعان کرد: در یک دروه زمانی پس از سال 85 تعداد طرح های جدید به نسبت طرح های قدیمی رشد فزاینده ای داشت و علی رغم توجیه اقتصادی، اولویت بندی در احداث و اجرا اشتباه صورت گرفت.

تین نیوز: با توجه به اینکه منظور جناب دکتر خادمی وجود نداشتن "طرح جامع حمل و نقل مصوب" بوده است، ضمن پوزش از ایشان و خوانندگان عزیز متن خبر اصلاح گردید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • vahid 0 0

    چندین بارتاکنون طرح جامع حمل ونقل مطالعه وتصویب شده اما آقایان برای منافع شخصی حاضربه انجام آن نیستند. اصولا شبکه های مهم ترافیکی کشورباعنایت به سالها آمارگیری کاملا مشخص است. اما چرا آقایان انجام نمیدهندوآقای خادمی منکر میشود. الله اعلم.

  • علیزاده 0 0

    علیرغم کامل بودن گزارشات و نتایج طرح جامع به تصویب نهایی نرسیده و خیلی از آقایون علاقه ای به تصویب آن ندارند چون امکان گسیل بودجه مملکت به استان و محل خود و بهره برداری سیاسی را ندارند. آقای خادمی بگویند در دوره ایشان چند درصد بودجه شرکت ساخت و وزارت راه به استان خوزستان تخصیص یافته و چند پروژه در این استان افتتاح شده است؟ علت عدم تصویب طرح جامع در پاسخ این سوال مشخص است.

  • تقی پور 0 0

    البته آقای وزیر محترم چیز دیگری می گویند: http: / / www. tinn. ir / vdcjo۸et. uqe۸izsffu. html دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟

  • بهروز 0 0

    بطور خلاصه میتوان اظهار داشت که طرح جامع یعنی توسعه برنامه ریزی شده و پکپارچه زیربناهای در کلیه شیوه های حمل و نقل بر اساس تقاضا و در یک دوره ۲۰ ساله است(انچه انجام شده و موجود است) و طبعا مانعی برای سرمایه گذاریهای سیاسی و دلبخواه و بهره مندی از مزایای سیاسی و مادی انست

  • shavash 0 0

    جناب آقای علیزاده خوزستان لکوموتیو ثروت ودرآمد کشو است روازنظرراه سایر امکانات خدماتی فقیرین ترین استان کشورمیباشدوآقای خادمی نتنها هیچ پروژه ای ویژه ای برای این استان تعریف نکردندبلکه تاکنون هیچ پروژه ای هم افتتاح نشده است. اگر شما سراغ دارید نام ببرید. باشعار یک استان محروم ومظلوم راتخریب نکنید.

  • تین نیوز 0 0

    تین نیوز: با توجه به اینکه نظر جناب خادمی وجود نداشتن " طرح جامع حمل و نقل مصوب " بوده است ضمن پوزش از ایشان و خوانندگان عزیز متن خبر اصلاح گردید.

  • ufhsd 0 0

    جناب آقای خادمی اعلام نمایند در ۲ سال اخیر تا کنون چند پروژه ای که هیچ الویت نداشتند کلنگ زنی شده است؟!!!!!