| کد خبر: 5926 |

ناقوس مرگ در جاده عقدا نائین

تین نیوز | ظاهراْ مدت زمان طولانی‌است که ناقوس مرگ در جاده عقدا ـ نائین به صدا درآمده اما گویا مسئولان هنوز نشنیدند و ندیدند که ماهانه و سالانه چه تعدادی از مسافران در این جاده جان خود را از دست داده‌اند. هر چند گلایه از این راه و بی‌توجهی مسئولان بالا گرفته اما در نهایت کمبود بودجه به مهمترین راهکار در رو مسئولان تبدیل شده است. رئیس اداره کل را ه وترابری اصفهان می‌گوید 200 میلیارد برای بهسازی این مسیر در نظر گرفته است.
 جاده عقدا به نائین از مهمترین جاده هایی است که سالانه گردشگران زیادی در آن تردد می‌کنند اما مشکلات ناشی از افزایش تردد وسایل نقلیه سنگین باعث شده این جاده با مشکلات زیادی مواجه شود.
 
تابستان و تب مسافرت نزدیک است هر ساله شاهد این هستیم که تعداد کثیری از هموطنانمان در انتظار فرا رسیدن روزهای گرم تابستان آماده مسافرت می‌‌شوند. با توجه به این که کشور ایران یکی از کشورهای رکورد دار در مرگ و میرهای جاده‌ای در جهان است استاندارد نبودن جاده های بین شهری در کشور یکی از دلایل این تصادفات است، جاده های کشور ما با دوری از معیارهای بین المللی که ایمنی مسافران را تامین می کند، به عامل مرگ بسیاری از مسافران  بدل شده که به امید سفر و تفریح راه جاده های کشور را پیش می گیرند و قربانی جاده‌ها می شوند. در حال حاضر کشورمان جاده هایی دارد که هرچند نسبت به  گذشته  ایمنی بیشتری را پیدا کرده اما همچنان با مشکلات ریز و درشت متعددی روبروست  و متاسفانه به این زودی ها قابل حل نخواهند بود و اگر فکری به حال این جاده های پر خطر نشود مطمئنا در سال های نزدیک مشکلات به جای حل شدن بیشتر نیز خواهند شد.
 
«افشین سبکی»،  از فعالان صنعت گردشگری در گفت و گو با CHN، با بیان این‌که در جاده عقدا ـ نائین مشکلات بسیاری برای مسافران وجود دارد اذعان داشت: « در این جاده ماهانه تعداد زیادی سوانح رانندگی رخ داده و بسیاری جانشان را از دست می‌دهند.»
 
وی ادامه داد: « اداره راه استان اصفهان تا به امروز هیچ اقدامی برای بهسازی این جاده انجام نداده است .»
 
او همچنین با اشاره به این‌که عقدا یکی از بزرگترین و قدیمی ترین روستاهای بخش مرکزی اردکان است که 48 کیلومتری اردکان و در مسیر راه تهران ـ بندرعباس قرار گرفته یادآور شد: «تا قبل از احداث راه جدید، جاده از وسط روستای عقدا عبور می کرد به طوری که چاپارخانه و کاروانسرای قدیمی آن در کنار جاده قرار داشته ولی اکنون جاده از سه کیلومتری شمال این روستا می گذرد و جاده بسیار پر خطری است.
 
در ادامه این اظهار نظر «محمود محمود زاده»، رئیس اداره راه اصفهان به CHN، گفت: «این جاده مشکلات بسیاری دارد اما در نهایت به علت نبود بودجه کافی ما موفق به بهسازی و رسیدگی به جاده مورد نظر نشدیم.»
 
وی در پاسخ به این سوال که برنامه‌ای در سال جدید برای بهسازی این جاده دارید گفت: « بله تا پیش از اتمام سال جاری  باید این راه آسفالت و بهسازی شود.»
 
محمودزاده همچنین اضافه کرد: « قرار است 200 میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی 50 کیلومتر از این راه به اداره راه اصفهان اختصاص یابد.»
 
او در پاسخ به این سوال که آیا این مقدار اعتبار برای این راه کافی است اذعان داشت: « تمام تلاشمان این است که این اتفاق بیفتد اگر اعتبار کم بود تا هر جا بتوانیم بهسازی را انجام خواهیم داد.»
 
 البته همه مشکلات را هم نمی‌توان کوتاهی مسئولان یا کمبود اعتبار دانست آمارها نشان می دهد که در میان تخلفات مرگبار رانندگان دو تخلف بیشترین آمارهای تصادف منتهی به مرگ را به دنبال داشته است؛ سبقت غیر مجاز و خواب آلودگی که هر کدام به تنهایی می توانند نقطه پایانی بر عمر همه مسافران یک وسیله نقلیه باشند، اما در این میان شاهد تکرار بسیاری از این دست از تخلفات هستیم و حتی تخلفاتی از نوع دیگر که در جاده های بین شهری و حتی بزرگراه های داخل شهری نیز رخ می دهد .

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.