| کد خبر: 5505 |

توسعه کشاورزی و رونق گردشگری از مزیت های احداثآزادراه مراغه - هشترود است

تین نیوز |  نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی احداث آزادراه مراغه - هشترود را برای توسعه کشاورزی، افزایش اشغالزایی و رونق گردشگری منطقه بسیار با اهمیت دانست.

غلامحسین شیری افزود: جاده مراغه به هشترود 40 سال پیش احداث شده و هم اکنون این محور پرتردد دیگر جوابگوی این همه سفر هموطنان و تردد خودرو نیست.
 
وی با بیان اینکه احداث این آزادراه از بروز بسیاری از حوادث جاده ای در این منطقه جلوگیری خواهد کرد، گفت: با توجه به تردد زیاد وسایل نقلیه در این مسیر، متاسفانه جاده مراغه به هشترود به یک منطقه حادثه خیز تبدیل شده و همه روزه شاهد تصادفات رانندگی زیادی در این مسیر هستیم.
 
وی با بیان آنکه با بهره برداری از این آزادراه روستاهای حاصلخیز منطقه به شاهراه ها و آزادراه های مهم منطقه وصل می شوند، افزود: علاوه بر این کشاورزان منطقه به سهولت می توانند محصولات کشاورزی خود را به نقاط مختلف کشور از طریق این آزادراه ارسال کنند.
 
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: احداث این آزادراه در آغاز مهاجرت معکوس هموطنان در این منطقه بسیار تاثیرگذار است و علاوه بر آن به رونق کسب و کار و افزایش اشتغالزایی، توسعه گردشگری و افزایش سفر هموطنان به این منطقه کمک قابل توجهی خواهد کرد.
 
شیری با اشاره طول این آزادراه، گفت: طول آزادراه هشترود – مراغه حدود 90 کیلومتر است و استقبال کشاورزان و هموطنان استان آذربایجانشرقی از احداث این آزادراه سبب شد اهالی منطقه و روستای ˈبیاتˈ بیش از هفت کیلومتر از مسیر این آزادراه را به دولت برای احداث آن هبه کنند.
 
وی از آغاز عملیات اجرایی قطعه اول این آزادراه در آینده نزدیک خبرداد و گفت: بانک سپه به عنوان سرمایه گذار این پروژه مهم انتخاب شده و قرارگاه خاتم الانبیاء پیمانکار احداث این پروژه خواهد بود.
 
نماینده مردم هشترود در مجلس در پایان اظهار امیدواری کرد: با توجه به نشستی که پیش از این با حضور مدیرعامل بانک سپه، نمایندگان مردم منطقه در مجلس و وزیر راه وشهرسازی برگزار شد و با سفر اخیر معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و تامین اعتبارات مورد نیاز آن توسط بانک سپه، آزادراه مراغه - هشترود طی دو سال آینده به بهره برداری برسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.