| کد خبر: 51026 |

«ایمنی راه‌ها و نگهداری جاده‌ها» ۲ رویکرد اصلی سازمان راهداری

تین نیوز | معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: «ایمنی راه‌ها و نگهداری جاده‌ها» به عنوان سرمایه ملی دو رویکرد اصلی این سازمان در سال جاری است.
 
داوود کشاورزیان در حاشیه حضور در شلمچه، در این منطقه اظهار کرد: امید می‌رود تا با همراهی و کمک سایر دستگاه‌ها از جمله پلیس راه در راستای تامین امنیت راه‌ها به طور خاص و نگهداری جاده‌ها به عنوان یک وظیفه سازمانی عمل کنیم.
 
وی با اشاره به رشد 100 درصدی اعتبارات تخصیصی سال گذشته این سازمان اضافه کرد: به طور قطع در سال جاری نیز این وضعیت تکرار می‌شود.
 
معاون وزیرراه و شهرسازی تصریح کرد: از آنجایی که 50 درصد از اعتبارات هزینه‌ کرد از منابع داخلی سازمان است و رشد منابع داخلی نیز متناسب با رشد نیست لذا در مجموع اعتبارات اختصاص یافته در سال جاری در قیاس با سال گذشته بیش از 60 درصد رشد را نشان می‌دهد.
 
کشاورزیان ابراز امیدواری کرد تا متناسب با این اعتبارات بتوان راه‌های مناسب و ایمنی را در سطح کشور داشته باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه امسال همچنین موضوع استفاده از سیستم‌های حمل و نقل هوشمند در دستور کار این سازمان قرار دارد، یادآور شد: برای این منظور قراردادی برای نصب دوربین‌های مدار بسته به ارزش 5 هزار و 500 میلیارد ریال در 36 هزار کیلومتر جاده‌های شریانی کشور برای ثبت تخلفات رانندگی، منعقد کرده‌ایم.
 
کشاورزیان گفت: علاوه بر جاده‌های شریانی که اعتبارات ملی در آنها هزینه می‌شود، 50 هزار کیلومتر راه برون شهری و غیرشریانی (راه‌های فرعی و روستایی) در کشور داریم که اعتبارات ایمن سازی و نگهداری آنها از اعتبارات استانی انجام می‌گیرد.
 
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: هر چند که به اعتبارات مورد نیاز برای بخش جاده‌ای نزدیک شده‌ اما فاصله‌مان با مطلوب به‌ویژه آن بخش از کار که از طریق اعتبارات استانی به انجام می‌رسد، به دلیل محدودیت جدی، زیاد است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: سال گذشته یک میلیون و 200 هزار نفر از طریق مرز شلمچه به عراق سفر کردند، ضمن آنکه 3 میلیون تن کالا نیز از همین مرز به عراق صادر شد.
 
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه عراق مهمترین کشور و همکار تجاری ما است، تصریح کرد: به طور سالانه شش میلیارد دلار کالا از کشورمان به عراق صادر می شود.
 
کشاورزیان یادآور شد: 24 مرز فعال در کشور داریم که 6 مرز آن با کشور عراق است.
 
وی در ادامه گفت: سالانه 14 میلیون نفر مسافر و 12 میلیون تن کالا از مرزهای کشورمان به کشورهای دیگر صادر می‌شود.
 
به گفته کشاورزیان، از 6 مرز مشترک با عراق دو مرز آن در استان خوزستان و به نام شلمچه و چذابه است که جزو مرزهای ممتاز کشور به شمار می‌روند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.