| کد خبر: 50957 |

اجرای طرح آمارگیری مبدا - مقصد حمل و نقل جاده‌ای در جاده های استان کرمان

تین نیوز | مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان کرمان گفت: طرح آمارگیری مبدا - مقصد حمل و نقل جاده‌ای در دو بخش باری و مسافری در روزهای ۱۶ الی ۲۰ اردیبهشت ماه سال‌جاری همزمان با سراسر كشوردر جاده های استان كرمان اجرا می‌شود.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کرمان، جمیلی کرمانی، مدیركل حمل ونقل وپایانه های استان كرمان با بیان این خبرگفت: این طرح با مشاركت كارشناسان ادارات كل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان و آمارگیران شركت‌ مجری طرح در 17 نقطه و34 ایستگاه استانی با استقرار در محل پاسگاههای پلیس راه ، مجتمع های خدماتی رفاهی - بین راهی وجایگاههای سوخت در محور های مواصلاتی سراسر استان به مدت ۴ روز به‌صورت شبانه روزی در سه شیفت صبح، عصر و شب اجرا می‌شود.

جمیلی كرمانی ضمن در خواست همكاری ازتمامی رانندگانی كه در جاده های استان تردد می نمایند با آمارگیران در دادن اطلاعات صحیح افزود: نتایج این آمارگیری منجر به شناسایی كمی ودقیق مراكز تولید و جذب سفر باری و مسافری شده و برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در مورد توسعه شبكه راهها، ناوگان، مراكز خدماتی بین راهی و سایر زیر ساختهای حمل ونقل و همچنین بهبود كیفیت نظارت و بهره وری بخش حمل ونقل در كشور مورد استفاده برنامه ریزان قرار می گیرد.

وی تصریح كرد:بر اساس برآورد تقاضای حمل ونقل در دوبخش بار ومسافر در حوزه عمومی و شخصی برنامه‌ریزی برای پوشش بهتر بارنامه و صورت وضعیت، تعیین نحوه كنترل عملكرد ناوگان، افزایش بهره‌وری ناوگان عمومی، آماده‌سازی امكانات لازم بین راهی براساس تقاضاهای سفر، اتخاذ سیاست‌های لازم درخصوص ایمنی سفر، اصلاح دستورالعمل‌‌ها و روش‌های موجود و اطمینان از قابلیت آنها و ...، از جمله اهداف این طرح می‌باشد.

وی با بیان اینكه آخرین آمار گیری مشابه در سال 83 انجام شده افزود: در فاز اول این طرح، جمع‌آوری اطلاعات از سوی آمارگیران صورت می‌گیرد.

سید محمد میر حسینی رئیس اداره ایمنی و ترافیك اداره كل حمل ونقل و پایانه های استان گفت:دوره آموزشی كارشناسان این اداره كل و شركت مجری طرح به مدت دو روز در محل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای كشوربرگزار و موضوعات مرتبط با شناخت طرح، ‌ نحوه فرایند اجرای طرح و دستورالعمل ها آموزش داده شد.

مهندس میرحسینی مدیر پروژه آمار گیری مبدا-مقصد در استان كرمان نیز با اشاره به وسعت استان، پراكندگی نقاط استقرار آمارگیران در طول شبكه راههای استان وطول دوره چهار شبانه روزی آمارگیری از یك طرف و حساسیت نتایج اجرای طرح در اخذ نتایج صحیح و مطلوب كه به توسعه و نظارت بهتر در بخش حمل ونقل جاده ای منجر خواهد شد گفت: مطمئنا" همكاری دستگاههای ذیربط در حمل ونقل جاده ای مانند پلیس راه نیروی انتظامی، اورژانس، هلال احمر و شركت نفت با نظارت استانداری و فرمانداریهای استان در جهت افزایش ایمنی و امنیت مجریان طرح و نتیجتا" افزایش كیفیت اطلاعات بدست آمده تاثیر جدی خواهد داشت.

وی افزود: از آنجاییكه این طرح بخشی از طرح مطالعات جامع حمل ونقل كشور بوده و اطلاعات و آمار بدست آمده بصورت كلی و بدون مشخصات فردی تردد كنندگان جاده ها نظیر نام و شماره ملی ثبت و فقط در مدلهای تقاضای حمل ونقل مورد استفاده قرار خواهد گرفت از عموم مردم خواست تا در صورت پرسش آمارگیران جوابها را با دقت و حوصله كافی ارائه دهند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.