| کد خبر: 50914 |

راه روستایی کوهستانی «بنود» تعریض شد / اجرای طرح پس از ۱۰ سال وقفه

تین نیوز | طرح تعریض جاده کوهستانی روستای بنود در شهرستان عسلویه به ساحل خلیج فارس پس از وقفه‌ای ۱۰ ساله اجرا شد.
 
دی‌ماه سال گذشته گزارشی از روستای بنود، یکی از روستاهای شهرستان عسلویه منتشر شد و راه دسترسی این روستا به خلیج فارس به عنوان یکی از مهمترین مشکلات و نیازهای مردم این روستا مطرح شد.
 
روستای بنود، از توابع بخش چاه مبارک شهرستان عسلویه است که حدود ۱۵۰ خانوار و ۸۰۰ نفر جمعیت دارد و شغل بسیاری از مردم این روستا صیادی است. این روستا در شش کیلومتری چاه مبارک واقع است.
 
این روستا دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش گردشگری است ولی زیرساخت‌های مورد نیاز در این روستا ایجاد نشده و راه دسترسی به روستا یکی از مشکلات اساسی روستا است.
 
در گزارش مذکور، مهدی غلامپور نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان عسلویه با اشاره به وضعیت نامطلوب راه‌های دسترسی به این روستا، گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از صیادان از دیگر روستاها به این روستا می آیند، نیاز است که راه‌های این روستا اصلاح و بهسازی شود.
 
این گزارش و پیگیری مسئولان این روستا باعث شد تا سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نسبت به اجرای طرح تعریض جاده کوهستانی روستای بنود به ساحل خلیج فارس اقدام کنند.
 
تعریض جاده کوهستانی بنود در ۴۹ روز با کار شبانه‌روزی
 
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار داشت: این سازمان به نمایندگی از صنعت نفت نقش بسیار مهمی در اجرای طرح‌های عام‌المنفعه داشته است.
 
مهدی یوسفی از افزایش سه برابری بودجه عمرانی خدمات عام المنفعه از محل تعهدات وزرات نفت خبر داد و اضافه کرد: طرح های مختلفی در بخش‌های راه، بهداشت و درمان، آموزشی، آبرسانی و . . . اجرا شده است.
 
وی ادامه داد: یکی از طرح‌هایی که در روستاهای شهرستان عسلویه اجرا شد، طرح تعریض جاده کوهستانی روستای بنود بود که پس از ۱۰ سال رکود این طرح و متوقف بودن آن، اجرا و تکمیل شد.
 
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از اجرای ۴۹ روز کار شبانه‌روزی برای تعریض جاده کوهستانی روستای بنود خبر داد و بیان داشت: شورا و دهیاری این روستا درخواستی را برای اجرای این طرح داشتند و این طرح با انجام ۸۰۰ ساعت کار اجرا شد.
 
وی از تلاش برای رفع مشکلات و نیازهای مردم شهرها و روستاهای واقع در حوزه عملیاتی منطقه ویژه پارس خبر داد و اذعان داشت: امیدواریم با آسفالت راه دسترسی روستای بنود به ساحل خلیج فارس شاهد افزایش رضایت‌مندی مردم باشیم.
 
تعریض راه روستایی بنود مشکلات روستاییان را کاهش داد
 
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهرستان عسلویه بیان داشت: جمع قابل توجهی از مردم روستای بنود و روستاهای بخش چاه مبارک در عرصه صیادی و دریانوردی مشغول به کار هستند.
 
مهدی غلامپور گفت: این صیادان و دریانوردان و حتی مسافران و گردشگران ساحل، برای رسیدن به ساحل بنود مجبور بودند از راه خاکی و خطرناک برای رسیدن به ساحل بنود استفاده کنند.
 
غلامپور خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این راه، از طریق مسئولان از جمله مدیر عامل منطقه ویژه پارس جنوبی و مدیر تعاملات، پیگیر اصلاح و بهسازی جاده شدیم.

 
وی بین داشت: اواخر سال گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی و نماینده مردم در مجلس نیز از این راه روستایی بازدید داشتند و قول هایی هم برای آسفالت این راه داده شد.
 
مهدی غلامپور تصریح کرد: با تلاش های مدیر عامل منطقه ویژه پارس جنوبی و مدیر تعاملات اجتماعی این سازمان، بر اساس سیاست نگاه تعاملی با مناطق پیرامونی، این راه روستایی بهسازی و اصلاح شد.
 
غلامپور گفت: تقریبا دو ماه، بلدوزر مشغول هموار سازی جاده بود و در ایام نوروز نیز مشکلات مسافران کمتر از سال های قبل شده بود.
 
این عضو شورای اسلامی شهرستان عسلویه از تلاش های مسئولان منطقه ویژه قدردانی کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی باید طبق قول داده شده، این راه روستایی، آسفالت کنند.

 

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.