| کد خبر: 4716 |

۳۵ درصد راه های کشور نیازمند آسفالت فوری است

تین نیوز | معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت : 35 درصد راههای کشوری نیازمند آسفالت فوری است.

ˈعبدالهاشم حسن نیا ˈ افزود : با توجه به اینکه حدود 90 درصد حمل و نقل بار و مسافر کشور در جاده ها می باشد امروز بزرگترین چالش ما رویه های آسفالتی راههای اصلی و شریانی است .
 
وی اظهار داشت : طول راهها شریانی کشور 30 هزار کیلومتر می باشد که 85 درصد عبور و مرور کشور در آنها صورت می گیرد و نیازمند توجه ویژه به این راهها هستیم.
 
وی افزود : از این 30 هزار کیلومتر ، 9 هزار و 200 کیلومتر آن آزاد راه و 13 هزار کیلومتر بزرگراه است.
 
وی اظهارداشت : در چند سال گذشته با افزایش 20 برابری قیمت فرآورده های نفتی بویژه قیر که ماده اصلی در جاده سازی و آسفالت محورها می باشد عملا تا حد زیادی در اجرای آسفالت محورها محدودیت و مشکل داشتیم.
 
وی افزود : هدف ما طی دو سال آینده ارتقا سطح کیفی راه ها و توجه بهتر و اثربخش تر به بحث رویه های آسفالتی جاده های کشور است.
 
حسن نیا گفت : با توجه به بحث توسعه شبکه راههای کشور توسط شرکت ساخت و توسعه راهها پیش بینی می کنیم ظرف دو، سه سال آینده بتوانیم اعلام کنیم که بیشترین کریدورهای کشور به شبکه بزرگراهی و آزاد راهی متصل می شود و کیفیت آنها ارتقا خوبی خواهد یافت.
 
وی بیان کرد: حدود 10 هزار میلیارد ریال اعتبار در بحث ارتقا کیفی جاده های کشور با اولویت محورهای پرتردد در نظر گرفته شده است.
 
وی ادامه داد : امسال همچنین برنامه ریزی شده در بحث ارتقا ایمنی راهها مبلغ پنج میلیارد ریال هزینه کنیم که شامل حذف نقاط پرحادثه و ارتقای عملکردی حفاظت از جاده ها می شود.
 
وی ابراز امیدواری کرد که با تخصیص مناسبی که تا پایان سال خواهیم گرفت بتوانیم اهداف طراحی شده را بطور کامل محقق کنیم و نتیجه این اقدامات را کاربران ما در دو مرحله یعنی پایان سفرهای تابستانی و شروع سفرهای نوروزی سال آینده مشاهده و دریافت کنند.
 
حسن نیا افزود : سال گذشته دولت و مجلس نسبت به افزایش اعتبارات ما با توجه به نیازی که داریم، اقدامات خوبی انجام داد و ما هم وظیفه داریم در راستای بهینه تر نمودن بهره وری، این منابع را مطلوب تر هزینه کنیم تا وضعیت جاده ها بهتر شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.