در کلانشهرهای دیگر چه می گذرد؟
پروژه ۳۰ ماهه در همدان
تین نیوز | گران شدن قیمت قیر و سایر مصالح عمرانی، نبود مدیریت واحد شهری و در نهایت کمبود منابع پایدار درآمدی، از جمله موانعی است که مسیر آبادانی تمام شهرها و کلانشهرهای کشور را ناهموار کرده است . با این وجود هنوز هم راه توسعه موزون و توزیع عادلانه امکانات در تمام این مراکز جمعیتی از دل کارگاه های عمرانی می گذرد . از این پس قصد داریم در این بخش از صفحه آخر عمران شهر نیم نگاهی به تحولات عمرانی کلانشرهای چهارده گانه ایران بیاندازیم تا ازین طریق تا حدودی با پیشرفت ساخت و سازهای عمرانی در سایر نقاط کشور آشنا شویم .
از روزی که شهرستان همدان به عنوان مرکز این استان به باشگاه کلانشهرهای کشور پیوسته است ، زمان زیادی نمی گذرد . اما جنب و جوش و پویایی کارگاه های عمرانی این کلانشهر 500 هزار نفری ، دست کمی از بزرگترین کلانشرهای کشور ندارد . در حال حاضر پروژه احداق تقاطع غیر همسطح آیت ا... نجفی در محل تلاقی بلوار ارتش ، بلوار سید جمال الدین اسد آبادی ، بلوار شهید رجایی و بلوار آیت الله نجفی یکی از مهم ترین پروژه های در حال اجرای کلانشهر همدان به شمار می رود . در ادامه مطلب با ویژگی های فنی و علمکردهای ترافیکی این تقاطع غیرهمسطح بیشتر آشنا می شویم .
تسهیل در ترافیک درون شهری و برون شهری
مجوزهای 4 گانه خیابان های ارتش سید جمال الدین اسد آبادی شهید رجایی و آیت ا... نجفی نه تنها از مهمترین معابر حمل و نقلی همدان به شمار می روند بلکه به دلیل ارتباط با مبادی ورودی این کلانشهر ، بخشی از ترافیک معابر برون شهری را نیز به خود جذب می کند . از این رو غیر همسطح سازی تقاطع این محورها علاوه بر تسهیل ترافیک درون شهری ، تاثیری مستقیم بر عملکرد معابر مرتبط با شهرهای مجاور خواهد گذاشت . تلاش برای اجرای تقاطغ غیر هسمطح آیت ا...نجفی ا تیرماه سال 1391 آغاز شده و پیش بینی می شود این پروژه راهگشای عمرانی در پاییز سال 1393 تحویل شهروندان شود . پیشرفت عملیات احداث این تقاطع
غیرهمسطح از مرز 65 درصد فراتر رفته است .
تقاطعی در 3 تراز ارتفاعی
در حالی که مسیرهای شرق به غرب و غرب به شرق در تقاطع خیابان آیت ا... نجفی از طریف حذف چراغ راهنمایی موجود و چهار مسیر راستگرد آن از طریق احداث رمپ های خای در تراز صفر برقرار شده اند . مسیرهای شمال به جنوب و جووب به شمال و همچنین دولوپ شمال شرقی و جنوب غربی تقاطع از طریق احداث 3 پل بتنی در تراز مثبت یک قرار گرفته اند . در نهایت تراز مثبت 2 محل قرار گرفتن یک پل چپگرد غرب به شمال است تا به این ترتیب تمام گردش های ترافیکی مورد نیاز در محل این تقاطع تامین شوند.
مشکلات و موانع اجرایی
چهار راهی که با عنوان تقاطع ایت ا.. نجفی از آن یاد کردیم ، دارای چنان ترافیک سنگینی است که هر اقدامی در راستای اجرای پروژه نیازمند طراحی و احداث مسیرهای انحرافی بوده است . از سوی دیگر وجود معارض تاسیساتی دکل های برق فشار قوی ، روند اجرای برخی از جبهه های کاری را با کندی مواجه کرده است به تمام این موانع و مشکلات اجرایی باید برودت شدید هوا طی فصل زمستان و احتمال یخ زدگی سطح قالب های عرشه پل را اضافه کرد .
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.