| کد خبر: 44483 |

اتصال ایران به اروپا با آزادراه یک میلیارد دلاری

تین نیوز | معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل با بیان این‌که اجرای آزادراه تبریز – مرند – بازرگان یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد، گفت: براساس زمان‌بندی سرمایه‌گذار ترک امیدواریم این پروژه حداکثر در پنج سال تکمیل و بهره‌برداری شود.
 
امیر امینی با بیان این‌که آزادراه تبریز – مرند – بازرگان بخشی از کریدور مهم حمل و نقل شرقی- غربی کشور است، اظهار کرد: این پروژه بخشی از محور ارتباطی شرق آسیا به اروپاست.
 
وی ادامه داد: با تغییرات اقتصادی در کشور چین و شرق آسیا حجم مبادلات تقریبا شرقی- غربی شده است، به همین خاطر این کریدور ارتباطی بسیار حیاتی و اقتصادی است.
 
معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که این پروژه 300 کیلومتری از تبریز آغاز شده و به سمت بازرگان ادامه دارد، توضیح داد: آزادراه تبریز – مرند – بازرگان بخشی مهمی از این کریدور  است که تقریبا مغفول باقی مانده بود اما امروز به صورت آزادراه تعریف شده است.
 
امینی با اشاره به همکاری سرمایه‌گذار ترک در اجرای این آزادراه گفت: اجرای آزادراه تبریز – مرند – بازرگان به مبلغی معادل یک میلیارد دلار یا سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد.
 
معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل با بیان این‌که این پروژه  به چند فاز تقسیم شده است، گفت: امیدواریم با زمان‌بندی که سرمایه‌گذار ارائه داده، به صورت فاز به فاز و حداکثر در پنج سال تکمیل و بهره‌برداری شود.
 
وی با اشاره به امضای تفاهم نامه با سرمایه‌گذار ترک یادآور شد: در هشت ماه گذشته مذاکرات فشرده‌ای انجام شد. شرکت بیلگیز تاکنون فعالیت‌های قابل توجهی در این حوزه داشته است. امیدواریم که در این پروژه نیز موفق عمل کند.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که باید زمینه را برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کنیم، بر لزوم توجه به ورود سرمایه‌گذاران خارجی در بخش احداث آزادراه‌ها تاکید کرد و گفت: آزادراه‌ها استخوان بندی توسعه حمل و نقل کشور هستند.
 
وی در پاسخ به این پرسش که «آزادراه تبریز – مرند – بازرگان تا چه میزان سطح ترانزیت کشور را ارتقا می‌دهد؟»، اظهار کرد: این کریدور از سرخس و ازبکستان آغاز شده و از مرز بازگان خارج می‌شود. این تکه نیز مهم‌ترین و پرترافیک‌ترین بخش کریدور است که امروز برای توسعه آن به توافق رسیدیم. به همین خاطر احداث این محور بر ارتقا و رشد ترانزیت تاثیرگذار است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیدوکیلی 0 0

    چنانچه وزارت راه و شهرسازی بخواهد شعار دولت و مجلس مبنی بر توسعه پیشتازانه حمل و نقل ریلی را محقق سازد، باید چنین پروژه هایی را فراموش نماید. تا زمانی که پروژه های مهم ریلی دارای کمبود بودجه است، تازمانی که محورهای اصلی باری در کشور دارای کمبود ظرف است، و تا زمانی که سرعت سیر و حرکت در راه آهن بدلیل بروز نبودن سیستمهای کنترلی آن بسیار پایین است تخصیص بودجه یا هر نوع برنامه ریزی برای جذب بودجه به پروژه های جاده ای، خارج از اولویت است.

  • محمد کاظم نیمه فروش 0 0

    اگر بخواهیم با همین گذرگاه های مرزی وبه روشی که اکنون برای عبور کامیون های ترانزیتی در مرزهای کشور عمل می شود ادامه دهیم قطعا احداثاین ازادراه یا هر ازادراه دیگری در جهت هر کریدوری بی فایده واتلاف سرمایه خواهد بود بنده از بیستم بهمن پنج روز در صف مرز بازرگان ایستاده ام تا در پنجمین روز برادرم توانسته تریلر را از من تحویل گرفته و وارد ترکیه شود حالا به نظر شما با این وضعیت عبور از مرزهای ایران ایا احداثاین ازادراه ها می تواند کمکی به افزایش سرعت حمل کالاهای ترانزیتی از قلمرو کشورمان داشته باشد یا مشکل را باید در جای دیگری جستجو کرد؟

  • امیرعباس 0 0

    جناب کاظم نیمه فروش وسید وکیلى: دولت خطا نکرد که این اتوبان را احداثمیکنه … صرفا مقوله ترانزیت مطرح نیست در این طرح. آیا میدانید در طول سالهاى گذشته چقدر هموطنان عزیزمان به جهت غیر استاندارد بودن این مسیر جان خود را از دست داده و خسارات جبران ناپذیرى را متحمل شده اند؟؟؟

  • کارشناس ارشد حمل و نقل 0 0

    ساخت راه آهن به مرز بازرگان با نصف این مبلغ شدنی است در محورهای پرترافیک باید حمل و نقل ریلی را بکار گرفت در محورهای ترانزیتی باید از حمل و نقل ریلی استفاده کرد انتقال بار ترانزیت به راه آهن بخاطر مسافت طولانی سیر بار و معین بودن مبدا و مقصد کاملا منطقی است و سیاست دولت بر همین منوال است ولی در وزارت راه سیاست گذاری معینی وجود ندارد و هر روز پروژه های موازی ریلی و جاده های و اشتباهات مکرر در شروع پروژه های بی شمار را شاهدیم این هم یک پروژه جدید این هم یک پروژه موازی با طرح ریلی مرز بازرگان مطمئنم که طرح ریلی مرز بازرگان هم منتفی نشده است مطمئنم هر در زیربخش ریلی و جاده ای هم ترافیک مرز بازرگان را از دلایل توجیه طرح خود منظور می کنند یعنی هر دو طرح با یک هدف مشترک تعریف می شوند و در هیچکدام ایجاد گزینه رقیب را منظور نمی کنند یعنی در عمل هر دو طرح دچار کاهش ترافیک نسبت به پیش بینی اولیه خواهند شد