| کد خبر: 44234 |

آزادراه تبریز - بازرگان با اتصال به اروپا نقش مهمی در حمل کالا و مسافر خواهد داشت

تین نیوز |  استاندار آذربایجان شرقی گفت: احداث آزادراه تبریز- بازرگان یک پروژه ملی است که مرکز ایران را به اروپا وصل می کند، این پروژه نقش مهمی در تسریع حمل کالا و مسافر و توسعه منطقه خواهد داشت.

اسماعیل جبارزاده اظهار کرد: تفاهم نامه مقدماتی سرمایه گذاری در پروژه آزادراه تبریز- بازرگان بین وزارت راه و شهرسازی و شرکت برگیز (BERGIZ) ترکیه، بزودی برای بررسی و تصویب نهایی تقدیم هیات دولت خواهد شد.
 
وی درحاشیه امضای این تفاهم نامه که در وزارت راه وشهرسازی انجام شد، گفت: امیدواریم با تصویب این پروژه در هیات دولت، یکی از دستاوردهای ارزشمند دولت تدبیر و امید تقدیم مردم شمال غرب کشور شود.
 
جبارزاده ضمن قدردانی از اهتمام وزیر راه و شهرسازی و مسوولان وزارتخانه در پیگیری این پروژه، گفت: پس از هشت ماه پیگیری مستمر و جلسات فنی با دستگاه های مربوطه، امروز در یک جلسه فشرده کاری با مسوولان شرکت برگیز ترکیه، تفاهم نامه مقدماتی آن به امضا رسید.
 
وی با بیان این که مراحل اجرایی پروژه در قالب قراردادهای دیگری انجام خواهد شد، افزود: وزارت راه و شهرسازی برای اجرای این پروژه عزم جدی دارد و امیدوارم با تصویب هیات دولت بزودی وارد فاز اجرایی شود.
 
جبارزاده با اشاره به این که آزادراه تبریز - بازرگان اولین پروژه راه سازی است که با مشارکت مستقیم سرمایه گذار خارجی اجرا می شود، افزود: ارزش این پروژه بیش از 30 هزار میلیارد ریال برآورد شده که در اشتغال زایی منطقه نیز نقش موثری خواهد داشت.
 
عصمت توتوملو مدیرعامل شرکت برگیز نیز با ابراز خرسندی از مشارکت در ساخت آزادراه تبریز- بازرگان، این پروژه را پل ارتباطی بین ایران و ترکیه عنوان کرد و گفت: تلاش می کنیم این پروژه از نظر سرعت اجرا و رعایت استانداردهای روز دنیا یک پروژه انگشت نما باشد.
 
بر اساس این تفاهم نامه، شرکت ترکیه ای BERGIZ تامین 65 درصد از منابع مالی مورد نیاز برای ساخت آزادراه تبریز- بازرگان شامل مطالعات، طراحی، ساخت و مهندسی و تاسیسات جانبی مورد نیاز را برعهده خواهد داشت و 35 درصد بقیه نیز توسط وزارت راه و شهرسازی تامین خواهد شد. 
 
*** آزادراه تبریز - بازرگان تا سال 1400 ساخته می شود 

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز از ساخت و تکمیل آزادراه تبریز - بازرگان تا سال 1400 خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال آینده آغاز می شود.
 
محمدصادق پورمهدی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه مقدماتی ساخت آزادراه تبریز - بازرگان، اظهار کرد: این پروژه اتصال زمینی آسیا به اروپا را ممکن می کند و در ترانزیت و حمل و نقل آسان و توسعه شمال غرب کشور نقش اساسی دارد.
 
وی با اشاره به این که با ساخت این پروژه ارتباط آزادراهی مرکز کشور با ترکیه تامین می شود، افزود: آزادراه تبریز- بازرگان جزو اولین پروژه های راهسازی است که با مشارکت سرمایه گذار خارجی انجام می شود و چنین پروژه هایی پیش از این غالبا از طریق فاینانس اجرا می شد.
 
پورمهدی با بیان این که این پروژه در سه فاز اجرا می شود، گفت: فاز اول این پروژه از تبریز تا صوفیان در دو سال اول اجرا می شود و پیش بینی می کنیم پروژه تا سال 1400 به بهره برداری نهایی برسد.
 
وی با بیان این که آزادراه تبریز- بازرگان یک پروژه کاملا توجیه دار است، گفت: 65 درصد از اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه از سوی سرمایه گذار و 35 درصد از سوی دولت تامین می شود و بازگشت سرمایه نیز از طریق اخذ عوارض خواهد بود.
 
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افزود: با امضای تفاهم نامه 12 بندی بین وزارت راه و شهرسازی و شرکت برگیز ترکیه، پروژه آزادراه تبریز - بازرگان برای بررسی و تصویب نهایی تقدیم هیات دولت خواهد شد.
 
این پروژه 250 کیلومتر طول دارد و برای ساخت آن 30 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سینا 0 0

    با سلام، بهتر نیست بجای این مسیر سر بزرگراه رو به سمت مرز رازی یا سرو کج کنین، بهرحال از طریق این دو مرز وارد خوی و ارومیه میشین که هردو یک ساعت با مرز فاصله دارن و با استفاده از زیر ساخت شهر یک میلیون نفری ارومیه(مثل فرودگاه، هتل ها و بیمارستانها ی تخصصی) میتونین سطح و سرعت خدمات رو هم به مسافرین داخلی و هم به مسافرین خارجی ارتقاع داد، ازطرفی انسوی مرز شهر وان هم در یک ساعت و ٢٠ دقیقه ای مرز دارای زیر ساخت ارتباطی و خدمات قابل قبول تَر نسبت به مرز بازرگان هست(مثلا فرودگاه که به استانبول و انکارا روزانه پرواز داره، که اگه مسفار إیرانی استفاده کنه نصف خود ترکیش ایر لاین از داخل ایران میشه)، با تشکر

  • احمد حسن پور 0 0

    سلام. خدمت سینا خان باید عرض کنم که خیانتی که مسیولان اذربایجان غربی در بعد ازپیروزی انقلاب درحق ماکو وبازرگان نموده اند وصف شدنی نیست وچه نظرات کارشناسی مغرضانه برای از رونق انداختن گمرک بازرگان انتشار ندادند. برادر من اولا شکر خدا وبا همت مسیولان جمهوری اسلامی فرودگاه ماکو دراول سال نودوچهارافتتاح خواهد شد وخواهشم از شما رصد کردن میزان فعالیت این فرودگاه است تا معنی بازگشت سرمایه را بفهمید وبدانید اذربایجان غربی چگونه با توجیهات ناپلیونی بیت المال مسلمین رادر جاهای غیر معقول هدرداده اند وبدانید جفا در حق ماکو چقدر بوده است. ثانیا درهفتاد کیلومتری بازرگان در شهر ایغدیرفرودگاه مجهزی وجود دارد که به تمام ترکیه سرویس میدهد این هم از توجیهات ناپلیونی شما مثل تمامی مدیران اذربایجان غربی. ثالثا در صورت تردد کامیونها ازسرو یا رازی باید در داخل ترکیه چهارصد تا پانصد کیلومنر مسافت بیشتری نسبت به بازرگان طی نمایند. میدونی نرخ گازوییل در ترکیه چقدره که پروفسوریت گل کرده داری نظر میدی. رابعا گیریم تمام این مشکلات به کنار اصلی ترین مسیله امنیت جادههای منتهی به سروورازی از طرف ترکیه است که حتی نیروهای امنیتی ترکیه هم جرات ورود به ان مناطق را ندارند. قانع شدی.

  • سینا 0 0

    سلام احمد جان اقا چرا عصبانی میشی. قبوله. ولی شهر خوی خیلی بهتر از ماکو و بازرگان هست فکر کنم. حداقل برای مسافر داخلی خیلی راحت تر هست