| کد خبر: 41319 |

بازدید معاون وزیر راه و شهر سازی و هیات همراه از پایانه مرزی مهران

تین نیوز |  ​معاون وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه در سفر به استان ایلام از راه‌های شریانی و پروژه‌های راه سازی در محور ایلام – مهران و مهران – دهلران بازدید كردند.

به گزارش تین نیوز از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  كشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای،  ضمن گرامیداشت دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: باتوجه به حجم جمعیت و تردد زائران در اربعین حسینی (ع) كه حدود 70 درصد خروج و ورود از مرز مهران انجام شده است می‌طلبد كه توجه بیشتری به زیرساخت‌های حمل و نقلی نظیر پایانه مرزی مهران و راه های مواصلاتی استان شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در این خصوص تمهیدات لازم از جمله اضافه كردن گیت‌های خروجی در پایانه مرزی مهران برای روان‌سازی زائران درایام خاص و همچنین اختصاص اعتبارات لازم برای توسعه راه ها و رفع نقاط حادثه‌خیز در استان اندیشیده شده است.

این گزارش حاكیست استاندار ایلام نیز با اشاره به حماسه حضور زائران كربلای معلا در اربعین حسینی اظهار داشت: در ایام اربعین حسینی شاهد حضور گسترده مردم برای شركت در مراسم سالار و سرور شهیدان حسین ابن علی (ع) در كربلای معلی بودیم كه با توجه به زیرساخت موجود در پایانه مرزی مهران كه برای تردد روزانه 15 هزارنفر ساخته شده جوابگوی این همه حجم جمعیت نیست.

 مروارید افزود: باتوجه به اینكه سال آینده زوار بیشتری جهت شركت در مراسم اربعین حسینی (ع) به مرز مهران خواهند آمد باید همه امكانات بسوی ایجاد زیرساخت‌های لازم در پایانه مرزی مهران در نظر گرفته شود.

استاندار ایلام با اشاره به این كه بررسی های اولیه انجام شده تا بتوان محل‌هایی برای اضافه كردن گیت‌های خروجی و ورودی، احداث پایانه مسافری و فراهم كردن امكانات رفاهی برای زائران درنظر گرفته شود افزود: بحث چهارباند كردن ایلام به مهران در دست اقدام بوده و جزو  اولویت كاری ماست و تلاش بر این است تا قبل از اربعین حسینی (ع) سال آینده ساخته شود.

لازم به یادآوری است، در این بازدید مهندس مروارید استاندار ایلام ضمن تقدیر و تشكر از مهندس كشاورزیان و مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای كه در اربعین حسینی (ع) با فراهم كردن ناوگان اتوبوسی كار جابجایی زائران را انجام دادند، خواستار توجه بیشتر به مرز مهران و تخصیص اعتبارات لازم برای پروژه‌های راه سازی به ویژه محور ایلام به مهران و پایانه مرزی شدند.

براساس این گزارش امام جمعه ایلام و نماینده ولی‌فقیه در این استان نیز در نشست با مهندس كشاورزیان و استاندار ایلام، با اهدای لوحی ضمن قدردانی از زحمات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در امر خدمات‌رسانی به زائران كربلای معلا در اربعین حسینی اظهار داشت: با توجه به حجم جمعیتی كه در سال آینده دراربعین حسینی (ع) خواهیم داشت باید توجه بیشتری به توسعه راه‌ها شود و سعی شود اعتبارات بیشتری برای چهاربانده كردن محورایلام به مهران درنظر گرفته شود تا شاهد روان سازی تردد و جلوگیری از تصادفات و تلفات جاده ای باشیم .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید حیدری 0 0

    ضمن عرض خسته نباشید به همه مدیران زحمت کش امیدوارم که همه کارها در استان اینچنین با نظم انجام شود