| کد خبر: 39751 |

نظرها و خبرها◄ مشکلات رانندگان حرفه‌ای در ایران / بن بست‌ در مسیر آزادراه سازی

تین نیوز | اگر چه ساخت آزادراه بسیار پرخرج است و دولت به‌تنهایی قادر به پیشبرد توسعه پروژه‌های آزادراهی نیست و نیازمند مشاركت بخش خصوصی است. اما با وجود این نیازمندی، بخش خصوصی با مشکلات فراوانی برای مشارکت در اجرای در پروژه های آزادراهی مواجه است که برطرف کردن این مشکلات از سوی دولت ضرورت دارد.

1- مسیر آزادراه‌سازی به بن‌بست رسیده است
تین نیوز | دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...خدایار خاشع؛ مدیر چند پروژه مهم آزادراهی ازجمله آزادراه تهران – پردیس و آزادراه پل زال – خرم‌آباد و دبیر انجمن شركت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها در تشریح وضعیت ساخت آزادراه‌سازی كشورمان عنوان كرد: مشكلاتی كه شركت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها با آن مواجه هستند، وضعیت آزادراه‌سازی با مشاركت بخش خصوصی را به بن‌بست كشانده است و بزرگ‌ترین چالش این بخش عدم التزام دولت به تعهدات خویش است...
مطلب کامل

نظر | ضرورت التزام دولت به تعهدات خود در خصوص پیمانکاران
نظر منتشر شده در تاریخ۱۳۹۳-۱۰-۳۰ در مورد این مطلب:
موضوع ضرورت التزام دولت به تعهدات خود كاملا صحیح است. جبران زیانهایی كه از بابت تصمیمات دولتی به طرف سرمایه گذار تحمیل شود باید به وسیله طرف دولتی پوشش داده شود.
البته علت عدم اقدام دستگاه اجرایی در این خصوص گاهی فقدان آگاهی و باور نداشتن موضوع و مبانی سرمایه گذاری غیردولتی در برخی از مدیران دستگاه اجرایی است و گاهی نیز با وجود باور و دانش كافی مقررات رایج و ابزارهای قانونی به تناسب موضوع شكل نگرفته است و اصلاح قوانین و مقررات برای این منظور ضرورت دارد ولی عادت دستگاه های اجرایی به روال كار عمرانی با بودجه دولتی و ساده بودن تحمیل زیانها به بخش غیردولتی باعث می شود دستگاه اجرایی به دنبال اصلاح قوانین و مقررات نرود در نتیجه اعتماد بخش غیردولتی به دولت یا دستگاه اجرایی كاهش پیدا می كند و سرمایه گذاری غیردولتی كمتر می شود.
جا دارد پیشنهادات انجمن صنفی سازندگان آزادراه ها توسط وزارت راه و شهرسازی بررسی و پیشنهادات مناسب در خصوص اصلاح قوانین و مقررات پیگیری شوند.

2- شأن و جایگاه شغل رانندگی و اثرات آن بر تصادفات جاده‏ای
تین نیوز | دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...از سالهای بسیار دور در ذهن عموم جامعه، رانندگانی که وسایل نقلیه سنگین را در جاده­ها حرکت می­دهند، مردانی بسیار قوی، خشن، با ادبیاتی خاص در صحبت کردن و ظاهری نه چندان دوستانه شکل گرفته که بهتر است از آنها فاصله گرفت...
مطلب کامل

نظر | مشکلات رانندگان حرفه‌ای در ایران
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۰-۲۹در مورد این مطلب:
واقعیت آن است که رفتار فردی و عملکرد حرفه ای برخی از همکاران راننده قابل توجیه و دفاع نمی باشد اما در مقابل باید منصف بود و دید که دولت در مقیاس وسیع و کلا جامعه چه امکانات و توجهی به این قشر از جامعه داشته اند که انتظار بازخوردی بهتر از وضعیت فعلی را از این صنف دارند؟ نمونه های بسیاری از این کمبود توجه وبی ارزش دانستن این صنف چه از سوی جامعه و چه از سوی دولت در این مقاله شرح داده شده است. چند نمونه هم بنده که راننده ترانزیت هستم و به اقتضای شغلم به بسیاری از کشورهای دیگر سفر می کنم برای دوستان ذکر می کنم تا تفاوتها دقیقا دیده شود سپس علت بسیاری از رفتار های ناپسند در بین بخشی از همکاران مشخص می شود. در تمامی کشورهایی که جاده هایشان به عنوان راه های ترانزیتی مورد استفاده قرار می گیرد به فاصله حداکثر 20 کیلومتری یک مجتمع رفاهی شامل جایگاه سوختگیری با پارکینگ بسیار بزرگ و تمیز مجهز به نظارت تصویری که امکان هرگونه دستبرد را از بین می برد وجود دارد که هر زمانی ساعت کار راننده پایان یافت بتواند در آن مکان با خیال آسوده استراحت نماید این مجتمع ها مجهز به فروشگاه غذاخوری حمام های مجهز و بسیار تمیز که به جرات می گویم نمونه آن را در کمتر هتل ایران می توانید پیدا کنید، اینترنت بی سیم و... می باشد که کلا جهت آسایش و ایمنی و رفاه حال عموم مردم و به ویژه رانندگان احداث گردیده اند حال نگاهی به ایران بیندازیم و ببینیم چنین امکاناتی در کجای ایران وجود دارد؟ آقایان قانون حداکثر ساعت مجاز رانندگی را از این کشورها کپی می کنند اما در مورد اینکه اگر ساعت رانندگی مجاز راننده ای در راه پایان یافت کجا باید توقف کرده و بدون نگرانی از سرقت بار یا وسایل کامیون استراحت نماید هیچ کاری انجام نمی دهند. یکی از دلایل اصلی تصادفات خودروهای سنگین در ایران همین نداشتن استراحت کافی رانندگان است چرا که از ترس دستبرد مجبورند تا برخی محل های مشخص که جلوی دید باشد مانند کنار پلیس راه و...ادامه مسیر دهند که باعث خواب رفتن و بروز سوانح جاده ای می گردد به عنوان نمونه ای دیگر در مرز خروجی اوکراین به مجارستان پارکینگ بزرگی احداث شده که می توانید در صورتیکه به هر علتی قصد عبور از مرز را ندارید در آن جا با خیال راحت توقف کرده و استراحت کنید و از حمام های مجهز آن جا به صورت مجانی برای اصلاح و استحمام استفاده کنید و هر زمان قصد عبور از مرز را داشتید بر حسب نوبتتان از مرز عبور می کنید. حالا به ایران و مهمترین مرز آن به اروپا یعنی بازرگان بیاییم و ببینیم وضعیت در اینجا در سال 2015 که در اروپا خودروی بدون راننده را امتحان می کنند به چه صورت است ؟!! نه خبری از پارکینگ هست و نه حمام. بنده سال پیش در اسفند ماه و در سوز سرمای بازرگان هفت روز هم در این صف ایستاده ام. آقایانی که هر روز برای این مسائل یقه می درانید یکبار هم به خودتان زحمت داده و از پشت میزهای خود بیرون بیایید و سری به صف گمرک ها بزنید تا ببینید که مصائب شغل رانندگی چیست آن وقت قضاوت کنید که این شغل سخت و زیان آور است یا به قول حضرات بیمه تفریحی است ؟!

3- آموزش رانندگان اتوبوس‌ كاربردی می شود
تین نیوز | یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ 
خلاصه مطلب: ... عضو كمیسیون عمران مجلس، از ارائه پیشنهادی برای برگزاری دوره های آموزشی رانندگان اتوبوس خبر داد.
محمد حسین فرهنگی با تاكید بر اینكه كاهش آمار سوانح جاده‌ای در سیستم حمل و نقل انبو‌ه‌ بر از اولویت‌های كمیسیون عمران و دیگر اعضای مجلس نهم است، گفت: پیشنهاد كرد‌یم با مشاركت وزارت راه، نیروی انتظامی و وزارت كار، دوره‌های آموزشی رانندگان اتوبوس یا در قالب رشته‌های دانشگاهی یا فنی و حرفه‌ای تهیه و تنظیم شود تا رانندگان در كنار گواهینامه‌های رانندگی، گواهینامه‌های آموزشی نیز دریافت كند... 
مطلب کامل

نظر | جاده‌هایی که با حرکات خطرساز برخی از رانندگان پر مخاطره شدند
 نظر منتشر شده در تاریخ۱۳۹۳-۱۰-۲۳  در مورد این مطلب:
تصمیم بسیار خوبی است. امیدوارم به درستی اجرا شود و به این ترتیب شاهد امنیت بیشتر در جاده ها باشیم. متاسفانه در حال حاضر حرکت های غیراستاندارد و خطرساز برخی از رانندگان اتوبوس رانندگی در جاده ها را بسیار پرمخاطره کرده است. البته این خطرسازی صرفا مربوط به رانندگان اتوبوس نیست و برخی از رانندگان خودرو سواری نیز سهم خود را در این خصوص حفظ کرده ام که لازم برای آن نیز چاره اندیشی بشود.

4- بازدید عباس آخوندی از نمایشگاه نخستین همایش سیستم های هوشمند جاده ای
تین نیوز | سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی همزمان با گشایش  از نخستین همایش سیستم های هوشمند جاده ای از نمایشگاه جانبی این همایش نیز بازدید کرد...
مطلب کامل

نظر | مشكل تصادفات بادوربین های كنترلی حل نمی‌شود
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۰-۳۰در مورد این مطلب:
مشكل تصادفات بادوربین های كنترلی حل نمی شود بلكه صرفا بخشی از كمبود بودجه با اعمال جریمه مرتفع می شود. چنانچه هدف واقعی كاهش تلفات جاده ای باشد بهترین و سریعترین راه حل حذف و یا كاهش فسادگسترده اداری از مجموعه وزارت راه و شهرسازی و تخصصی كردن امور با تفكیك وزارت راه از مسكن است كه متاسفانه بامنافع درتضاداست.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.