| کد خبر: 35683 |

به زودی سیستم توزین هوشمند کامیون ها راه اندازی می شود

تین نیوز | اداره كل حمل و نقل و پایانه های استان همدان در راستای خدمت به فعالان ناوگان باری استان و كشور سیستم توزین هوشمند كا میون ها را در مجاور دو پاسگاه پلیس راه راه اندازی می كنند.

به گزارش تین نیوز از اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان همدان مدیركل حمل و نقل و پایانه ها اظهار داشت: پیش از این به منظور مطلع شدن از میزان بار كامیون ها و انطباق آن با میزان حمل بار مجاز كامیون داران باید در كنار پاسگاه پلیس راه متوقف و سپس بر روی باسكول قرار می‌گرفت.

نصرت الله حیدری افزود : این اقدام منجر به اتلاف وقت رانندگان ، نارضایتی آنان و افزایش فعالیت فیزیكی پلیس برای نظارت دقیق و اصولی بر فعالان در ابن عرصه است .

به گفته وی با نصب سنسورهای سیستم توزین هوشمند، در یك كیلومتری پاسگاه های پلیس راه این سیستم الكترونیكی به صورت آنلاین خودروهای دارای اضافه بار را شناسایی كرده و در این صورت ماموران پلیس راه تنها خودروهای متخلف دارای اضافه بار را متوقف و اعمال قانون می كنند.

وی با بیان اینكه استفاده از این سیستم بهره وری و سرعت حمل و نقل را تا حد امكان بالا می برد اظهار كرد: این سیستم در پاسگاه همدان – تهران و همدان كرمانشاه نصب می شود.

مدیركل حمل و نقل و پایانه های همدان گفت: استان همدان دارای 54 دستگاه تردد شمار آنلاین است كه هشت دستگاه از این تعداد در سه ماهه گذشته در محورهای فرعی نصب شده است.

حیدری افزود: از ابتدای سالجاری تا 23 آذر ماه امسال 47 میلیون و 324 هزار و 491 تردد از محورهای اصلی و فرعی این استان صورت گرفته است كه این آمار نسبت به زمان مشابه سال گذشته 12.5 درصد افزایش یافته است.  

وی اضافه كرد: 10 میلیون و 810 هزار خودرو در هشت ماهه سالجاری وارد استان شده و 11 میلیون و 352 هزار خودرو خارج شدند كه سهم وسیله نقلیه سنگین از این آمار 21 درصد گزارش شده است.

وی بیان كرد: با توجه به اینكه 60 درصد از جاده های استان همدان ترانزیتی هستند اداره كل حمل و نقل و پایانه‌های این استان برای تجهیز تمامی محورهای شریانی به ترانزیتی به سیستم كنترل سرعت مجهز شوند.   

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.