| کد خبر: 33878 |

کشمکش ترانزیتی ایران و ترکیه / ایران کوتاه آمد

تین نیوز  درحالی که قرار بود از دیروز شنبه پلمپ مخازن سوخت کامیون‌های ترکیه‌ای انجام شود اما مسئولان ایران اعلام کردند که فعلا این موضوع اجرایی نمی‌شود و کامیون‌های ترکیه می‌توانند در ایران سوختگیری انجام دهند.
 
 براساس اعلام قبلی قرار بود که از دیروز شنبه، پلمپ مخازن سوخت کامیون‌های ترکیه‌ای از سر گرفته شود تا کامیون‌های این کشور با باک پر وارد کشور شوند و امکان سوختگیری در جایگاه‌های سوخت ایران را نداشته باشند اما اواخر هفته گذشته مدیرکل ترانزیت و تعرفه سازمان راهداری اعلام کرد که پلمپ مخازن سوخت کامیون‌های ترکیه‌ای انجام نمی‌شود.
 
در واقع کشمکش ترانزیتی ایران و ترکیه از زمانی آغاز شد که طرف ترکیه ای اعلام کرده بود، ایران نباید از کامیون‌های این کشور مابه التفاوت قیمت سوخت را دریافت کند و باید سوخت یارانه‌ای به آنها بدهد. این درحالی است که قیمت سوخت گازوئیل در ایران لیتری 500 تومان و در کشور ترکیه لیتری 6500 تومان است ضمن آنکه براساس قانون، ارایه سوخت یارانه‌ای به اتباع دیگر کشورها ممنوع است اما طرف ترکیه‌ای ش و هزینه‌های تمام شده کالا که با سختگیری طرف ترکیه‌ای ایجاد می شود هم توجه داشت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عامری 0 0

    تا پایان مذاکرات قیمت نفت پایین و ترکیه و احتمالا کشورهای همسایه دیگر نیز شروع به کارهای غیر عرف و خارج ار تفاهمات را انجام میدهند و… ولی در این میان بی تدبیری مدیران حمل و نقل کشور غیر قابل بخشودنی است و باید تشکیلات نظارتی مدیران را بازخواست کنند که چرا اینقدر بی برنامگی در کارهای خود دارند

  • شهری 0 0

    بزرگترین مشکل کشور ما این است که طرح بالادستی که توصیه های لازمه را برای تدوین طرحهای بخشی ایجاد کند، وجود ندارد. نه برای ارتباطات اقتصادی با کشورهای هدف ایران چنان برنامه مدون بخشی داریم و نه مدیران ما در حدی هستند که به تناسب متقضیات ایجاد شده تصمیمات اصولی بکیرند. من با بند دو نظر آقای عامری موافقم نمایندگان مجلس کجا هستند که وزیر راه و معاونین جاده ای ایشان را به توضیح و و… بکشند. کار مدیران جاده ای ارائه آمار های اشتیباه ترانزیتی و خود تعریفی و رستم بازی است. متاسفانه