| کد خبر: 2976 |

تلفات حوادثجاده ای کردستان در نوروز امسال ۴۰ درصد کاهش یافت

تین نیوز | جانشین فرماندهی انتظامی استان کردستان کاهش تلفات سوانح رانندگی را یکی از اهداف نیروی انتظامی دانست و گفت: در تعطیلات نوروز سال جاری با کاهش 40 درصدی مرگ ناشی از تصادف جاده ای در کردستان مواجه بوده ایم.
 
سرهنگ جعفر آژنگ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج گفت: سال گذشته 12 درصد مرگ ناشی از تصادف نوروزی در کرستان افزایش داشت اما در سال جاری این میزان کاهش پیدا کرد.
 
وی ارتقای فرهنگ رانندگی و تعامل و همکاری مردم با پلیس را یکی از علل کاهش تصادفات دانست و افزود: در این مدت در حوزه پلیس راهور و درون شهری، چهار هزار و 305 گشت و در حوزه پلیس راه نیز دو هزار و 205 گشت انجام شده است.
 
وی شلوغ ترین شهرستان های استان در این ایام را در حوزه پلیس راهور مربوط به سقز، بانه و مریوان دانست.
 
جانشین فرماندهی انتظامی کردستان اظهار کرد: روزانه نزدیک به 750 گشت موتوری خودرویی و پیاده در راستای تامین امنیت مردم استان در حوزه انتظامی انجام شده است.
 
سرهنگ آژنگ گفت: بر اساس آمار سازمان حمل و نقل و پایانه های استان بیش از دو میلیون و 800 هزار خودرو در محورهای مواصلاتی استان تردد کرده اند.
 
وی با اشاره به اینکه گشت های نامحسوس مواد مخدر در ایام نوروز در کلانتری ها فعال بوده است، اظهار کرد: پیشگیری از وقوع سرقت ها در سطح استان یکی از ماموریت های نیروی انتظامی است.
 
وی پیشگیری از وقوع سرقت ها را وظیفه همگانی دانست و گفت: در این زمینه باید اقدامات فرهنگی و بازدارنده ای انجام شود.
 
سرهنگ آژنگ با بیا ن اینکه کشفیات مواد مخدر در ایام نوروز امسال بیش از 20 کیلوگرم بود خاطرنشان کرد: این مقدار مواد مخدر به صورت ترانزیت از استان های دیگر در مسیر کردستان جابجا می شد که کشف شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.