| کد خبر: 28143 |

کاهش ۹ درصدی تصادفات خسارتی در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

تین نیوز | رئیس پلیس راه استان آذربایجان غربی گفت: هفت ماه نخست امسال تصادفات خسارتی در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی 9 درصد کاهش دارد.
 
سرهنگ عباس فرمانی اظهار کرد: هفت ماه نخست امسال تصادفات خسارتی در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی 9 درصد کاهش داشت.
 
وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های پلیس‌راه آذربایجان غربی در ماه‌های باقی‌مانده از سال، بحث فرهنگ‌سازی ترافیکی برای تمامی اقشار جامعه خواهد بود که در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌های خود را انجام و به کلیه پاسگاه‌های تابعه ابلاغ کرده است.
 
رئیس پلیس‌راه استان آذربایجان غربی ادامه داد: ما این نوید را به هم‌استانی‌ها، تمامی مسافران و کسانی که از این استان عبور می‌کنند می‌دهیم که به یاری شما شاهد تصادفات کمتری خواهیم بود.
 
فرمانی خاطرنشان کرد: هزینه‌های اقتصادی ناشی از تصادفات جاده‌ای در کشورهای توسعه‌یافته معادل دو درصد را به خود اختصاص داده و در کشور ما نیز در سال 93 این سهم به پنج درصد از تولید ناخالص ملی رسیده است.
 
وی با بیان اینکه روشن گذاشتن چراغ‌های جلو در تمام اوقات شبانه‌روز احتمال درگیری در یک تصادف رانندگی را کاهش می‌دهد، گفت: روشن بودن چراغ‌های جلو به خصوص ایمنی تردد عابران پیاده یا دوچرخه و موتور سواران را بالا برده و احتمال تصادف را نیز کاهش می‌دهد.
 
فرمانی ادامه داد: اگر چه برخی به دلایلی چون افزایش مصرف سوخت یا تاثیرات منفی نور این خودروها بر دید سایر رانندگان مخالف آن هستند می‌توان چراغ‌ها را هنگام عصر یا در روزهای نیمه‌آفتابی یا ابری روشن کرد.
 
وی در پایان بر فرهنگ‌سازی برای استفاده از کمربند ایمنی تاکید کرد و اظهار کرد: با فرهنگ‌سازی برای استفاده از کمربند ایمنی و صندلی ایمنی کودک تلفات ناشی از تصادفات به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.