| کد خبر: 26797 |

نبود راه ارتباطی مهم‌ترین مشکل شهرستان طارم

تین نیوز | فرماندار شهرستان طارم گفت: یکی از اصلی‏‌ترین مشکلات شهرستان نبود راه ارتباطی مناسب است، از این‌رو اختصاص اعتبار مناسب و تکمیل عملیات اجرایی راه «زنجان - طارم - منجیل» که در سفر رهبر به استان تصویب شده باید در دستور کار قرار گیرد.
 
علی باقری در حاشیه دیدار مردمی معاون توسعه‌ی روستایی در شهرستان طارم گفت: این شهرستان رونق بسیاری پس از اسلام داشت. هم‌چنین همت مردم و سرمایه‎گذاری‎ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیشترین رونق را برای این شهر در پی داشته است.
 
وی ادامه داد: قرار گرفتن در پایاب رودخانه‌ی قزل‎اؤزن و ایجاد جایگاه گردشگری، معادن غنی و تولید بیش از 78 هزار تن محصولات باغی و 68 هزارتن محصولات زراعی و نیز اختصاص مقام نخست تولید زیتون در کشور هم‌چنین با تولید 77 هزار تن سیر جایگاه ویژه‎ای در تولید و صادرات داشته و یکی از امن‏‌ترین نقاط کشور برای سرمایه‎گذاری است.
 
فرماندار شهرستان طارم تصریح کرد: علاوه‌بر ظرفیت‎های موجود این شهرستان با مشکلاتی مواجه هستیم که نیازمند حمایت برای برطرف کردن این مشکلات است.
 
باقری گفت: از مجموع 560 کیلومتر راه به این شهرستان تنها 40 متر، مشخصات شهری دارد، همچنین گازرسانی به روستاها یکی دیگر از اولویت‎های شهرستان طارم است که با ورود مسئولان به استان مصوب شد و طی امسال و سال آینده همه‌ی روستاهایی با بیش از 20 خانوار گازرسانی می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: سد امام رضا(ع) که بر روی رودخانه‌ی قزل‎اؤزن احداث می‌شود به‌عنوان بند انحرافی سد مشمپا از دیگر موضوعات مطرح شده برای توسعه منطقه بود که با اجرا شدن آن 18 هزار هکتار از اراضی طارم تحت پوشش این پروژه قرار می‎گیرد و تأثیر بسیاری در برطرف کردن کمبود آب دارد. هم‌چنین 25 هزار از اراضی کشاورزی برای آبیاری قطره‎ای تأمین اعتبار می‌شود.
 
فرماندار شهرستان طارم یادآور شد: باید شرایطی ایجاد شود که از آب موجود در شهرستان طارم بیشترین بهره‌برداری شود، چون از 314 میلیون مترمکعب تولیدی آب طارم تنها 80 میلیون مترمکعب به بهره‌برداری می‌رسد.
 
باقری خاطرنشان کرد: 100 درصد روستائیان عضو شرکت‌های تعاونی شهرستان هستند که با اعتبار و حمایت مناسب آنان می‎توان به توانمندسازی آنان کمک کرد که اختصاص 308 میلیارد تومان به 71 پروژه در سال 93 و 94 اعتبار مناسبی در حوزه‌ی توسعه و آبادانی روستائیان است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    این راه، فقط یک راه معمولی نیست که زنجان رو به شمال کشور متصل کنه، راهی است استراتژیک که غرب و شمال غرب کشور هم به این راه نیاز اساسی دارند تا به شمال کشور متصل شوند، در مراحل و سال های بعد حتی باید به صورت آزادراه دربیاید. فقط یک مشکل بزرگ و اساسی دارد و آن کوهستانی بودن منطقه است، تمام راه یا باید تونل حفر شود یا کوه شکافته شود که بسیار هزینه بر و سخت اجراست.

  • علیرضا حشمتی 0 0

    حالا نمیشه مردم غرب کشور اگر خواستند به گیلان سفر کنند۵۰کیلومتر راهشون رو دورتر کنن با مسیر قزوین یا رودبار اما جنگلهای بکر و طلایی جنوب گیلان در امان بمونه؟ شماها چرا انقدر راحت طلبین؟ نقطه بازی نیست که همه شهرهای مملکت رو میخاین به هم وصل کنید. ۱یا۲شاه راه اصلی کافیه. ساخت جاده طارم به شفت هزاران هکتار جنگل در جنوب گیلان و بستر و آبریزهای فرعی قزل اوزن رو نابود میکنه. زیستگاه خرس قهوه ای و کارال ایرانی رو هم تنگ و غیرممکن میکنه راه زنجان - گیلوان - رودبار درحال حاضر شمارو از غرب به گیلان میرسونه و ساخت این راه هیچ توجیه اقتصادی و کاربردی نداره