بازدید سایت : ۸۵۸۰۱

پایش وضعیت 69 هزار کیلومتر رویه راه های کشور انجام شد

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از مراحل پایانی دور چهارم طرح ملی پایش وضعیت رویه راه های کشور (PMS) با پیشرفت ۹۹ درصدی و ارزیابی ۶۹ هزار کیلومتر از راه های شریانی خبر داد.

پایش وضعیت 69 هزار کیلومتر رویه راه های کشور انجام شد
تین نیوز |

مجید کیانپور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: دور چهارم طرح ملی پایش وضعیت رویه راه های کشور  (PMS)با پیشرفت ۹۹ درصدی و ارزیابی ۶۹ هزار کیلومتر از راه های شریانی به ایستگاه پایان خود رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ادامه داد: اداره کل مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بهره گیری از دانش فنی، نیروی انسانی متخصص و در اختیار داشتن تجهیزات به روز و منحصربفرد، نقش آفرینی موثری در راستای تحقق سیاست‎ ها و برنامه ‎های کلان دولت مردمی و وزارت راه و شهرسازی، بالاخص مدیریت دارایی زیر ساخت های حمل و نقل در بخش های مدیریت روسازی راه های درون شهری و برون شهر  (PMS)، سطوح پروازی فرودگاه  (APMS)، ابنیه فنی راه در سطح شبکه و پروژه در سراسر کشور ایفا می کند.

کیانپور با بیان اینکه راه های شریانی کشور ۷۰ هزار کیلومتر است، افزود: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اعزام ۲ اکیپ مجهز به تجهیزات هوشمند لیزری و تصویربرداری پیشرفته توانسته حدودا ۹۹ درصد محورهای شریانی کشور را بدون ایجاد ترافیک و منطبق بر سرعت مسیر، ارزیابی کرده و دور چهارم پایش راه های کشور در استان اصفهان و در ایستگاه آخر به پایان خواهد رسید.

وی ادامه داد: این روش در ارزیابی راه های اصلی، فرعی و درون شهری مورد استفاده قرار گرفته و در همکاری با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ۴ دور و به درخواست برخی از شهرداری ها نظیر شهرهای تهران، زنجان، قم، البرز و مشهد تا ۳ بار برای بهبود وضعیت روسازی شبکه راه های شریانی و درون شهری مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ادامه داد: با استفاده از داده ها و اطلاعات بدست آمده در این روش، پیش بینی هزینه مورد نیاز برای نگهداری آن به شکل مکانیزه و سریع صورت می گیرد و در این راستا شناسنامه محورها، خصوصیات عملکردی محورها، تعیین نوع سیاست نگهداری در شبکه راهی، قطعه بندی محورها، تخمین هزینه های مورد نیاز عملیات و مشخص کردن اولویت عملیات از جمله خدمات دیگری است که اداره کل مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، از نتایج حاصل از این پایش در اختیار کارفرمایان و متولیان نگهداری راهها و معابر قرار می دهد.

کیانپور با اشاره به اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ضلع فناورانه وزارت راه و شهرسازی است خاطر نشان کرد: اداره کل مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به عنوان بخشی از ظرفیت های فنی این شرکت، خدمات نوین و بروزی را بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی ارائه می کند نظیر مطالعه جامع وضعیت روسازی و طرح بهسازی روسازی راه ، ارزیابی خرابی سطحی روسازی، تعیین ناهمواری روسازی راه در پروژه های تحویل راه های جدید یا بهسازی شده، ارزیابی ظرفیت باربری سطوح پروازی، ارزیابی ناهمواری سطوح پروازی، استفاده از روش‎های ژئوفیزیکی مانند رادار نفوذی زمین(GPR) و مقاومت ویژه الکتریکی که از جمله خدمات منحصربفرد شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در این حوزه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    وضعیت روکش جاده ها بخصوص محور سبزوار تا نیشابور وخیم است