| کد خبر: 23319 |

پیشرفت آزادراه قم - گرمسار به ماهانه ۰.۲۲ درصد رسید

تین نیوز | در حالی وزیر راه از افتتاح فاز یک آزادراه حرم تا حرم(قم-گرمسار) همزمان با دهه فجر امسال خبر داده که این پروژه از اردیبهشت ماه امسال تا اوایل مهرماه فقط یک درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، یعنی ماهانه فقط ۲۲ صدم درصد.
 
 16 اردیبهشت امسال معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با اشاره به افتتاح فاز اول آزاد‌راه حرم تا حرم تا سفرهای تابستانی امسال خبر داد و گفت: آزادراه قم گرمسار مسیر کنونی را 85 کیلومتر کاهش می‌دهد.
 
احمدی نوری افزود: با توجه به این که در شبکه آزادراهی فاقد کریدوری بودیم که مرکز، جنوب و جنوب غرب کشور را به شمال شرق متصل کند مطالعات امکان سنجی آزاد راه حرم تا حرم انجام شد.
 
وی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر با توجه به پایانه های مرزی سرخس دو غارون و باجگیران ضرورت ساخت کریدور احساس شد از این رو آزادراه حرم تا حرم اولویت بندی شد و روی فاز یک آن یعنی آزادراه قم گرمسار به طول 152 کیلومتر متمرکز شدیم.
 
وی با بیان اینکه فاز دو آزادراه حرم تا حرم در قالب 4 باند رفت و برگشت ساخته خواهد شد اظهار کرد: کل فاز یک و دو 350 کیلومتر است که با بهره برداری از این آزادراه‌ها مرکز و جنوب و جنوب شرق کشور به شمال شرق متصل می‌شود.
 
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها صرفه‌جویی حاصل از گازوئیل را نیز سالانه 110 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: فاز یک و دو آزادراه حرم تا حرم با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا درحال ساخت است و مشارکت در آزادراه قم گرمسار 60 به 40 است.
 
احمدی نوری میزان اعتبار برای بهره برداری از آزادراه مذکور را 450 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پیشرفت این پروژه در حال حاضر 75 درصد است که پیش بینی می‌کنیم برای سفرهای تابستانی امسال به بهره برداری برسد.
 
از سوی دیگر وزیر راه و شهرسازی اخیرا اعلام کرده که این پروژه 76 پیشرفت فیزیکی دارد. عباس آخوندی در بازدید از آزادراه حرم تا حرم حدفاصل قم تا گرمسار ضمن تاکید بر توجه به مفهوم معماری راه در ساخت زیربناهای حمل و نقل گفت: با افتتاح این آزادراه در 20 سال آینده پنج و نیم میلیارد لیتر گازوئیل صرفه جویی می شود.
 
عباس آخوندی در این بازدید با اشاره به اینکه پروژه هم اکنون 76 درصد پیشرفت فیزیکی دارد،  اظهارامیدواری کرد –این پروژه-در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.
 
با توجه به پیشرفت یک درصدی این پروژه در بازه زمانی 16 اردیبهشت تا 3 مهرماه به نظر می‌رسد نه تنها بهمن امسال بلکه در ماه‌های پس از زمستان نیز نمی‌توان به بهره‌برداری از آزادراه قم-گرمسار امیدوار بود. همچنین باید در نظر داشت ارقام مورد نظر کارفرما برای اتمام این پروژه با ارقام پیمانکار اختلاف میلیارد تومانی دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • یکی از مردم 0 0

    از تین نیوز درخواست می کنم اخبار وعده های بازگشایی این مسیر را کنار هم ردیف کند که از اردیبهشت پارسال مسیر را مسدود و هر دو سه ماه یکبار وعده بازگشایی مسیر در دو ماه آتی را دادند تا اکنون که وعده دهه فجر داده شده است که آن هم بعید است

  • متخصص آزادراه ها 0 0

    تاکید وزیر محترم بر لزوم تکمیل پروژه برای امکان افتتاح حاوی پیام مهم و مفیدی برای دیگر پروژه ها هم هست تا بدعت غلطی که در سالهای اخیر رایج شده بود در هم شکسته شود. مثلا راه آهن اصفهان شیراز به صورت ناقص افتتاح شد و سالها گذشته و هنوز سیستم علائم آن نصب نشده است در این طرح هم پیمانکار و کارفرما قصد داشتند طرح را در شرایط ناقص افتتاح کنند http: / / www. tinn. ir / vdcbf۰b۵. rhbg۸piuur. html