| کد خبر: 23153 |

هنگام یک طرفه شدن جاده چالوس مردم منطقه حبس می شوند

تین نیوز | امام جمعه مرزن آباد با تاکید بر اهمیت موضوع تکمیل آزادراه تهران - شمال، گفت: هنگام یک طرفه شدن جاده چالوس مردم منطقه حبس شده و امکان تردد ندارند.
 
حجت الاسلام محمود علیخانی افزود: مردم منطقه، بویژه شهر مرزن آباد و روستاهای اطراف، هنگام یک طرفه شدن جاده کندوان دچار مشکل می شوند و گاه در حالتی شبیه محاصره قرار می گیرند.
 
وی ادامه داد: امسال پس از عید فطر، از نظر آب و نان و خدمات درمانی دچار مشکل شدیم و حتی مسافران نیز نتوانستند نان مورد نیاز خود را تامین کنند زیرا سهمیه آرد فقط برای بومیان است.
 
علیخانی اظهار داشت: جاده کندوان دیگر کشش این مقدار تردد وسایل نقلیه را ندارد و سوال ما این است که وقتی تونل کندوان نزدیک به 80 سال قبل با بیل و کلنگ ساخته شد، چه مشکلی وجود دارد که این آزادراه ساخته نمی شود.
 
وی خواستار پاسخگویی مسوولان درباره علل طولانی شدن احداث این جاده شد و تاکید کرد: امام راحل (ره) شعار «نه شرقی، نه غربی» را مطرح کرد و آقایان به شعار «نه غربی» عمل می کنند ولی به «نه شرقی» عمل نمی کنند و آزادراه را در اختیار چینی ها گذاشتند و آنها هیچ کاری نکردند.
 
امام جمعه مرزن آباد یادآور شد: اگر این پروژه را به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) داده بودند، با حس مسوولیت پذیری آن را ساخته بود.
 
علیخانی افزود: اکنون مسافران شمال در سختی هستند و بنا بر گزارش کارکنان اورژانس و هلال احمر، میزان تردد و تعداد خودروها در جاده کندوان گاه به قدری زیاد می شود که به دلیل تجمع گاز در تونل ها، بیماران قلبی و تنفسی دچار مشکل می شوند ولی نیروهای امدادی نمی توانند خود را به آنان برسانند.
 
علیخانی تصریح کرد: جاده کندوان بسیار زیبا است و یکی از علایق گردشگران در سفر به شمال محسوب می شود و چیزی نمی تواند جای آن را بگیرد.
 
امام جمعه مرزن آباد در عین حال اظهار داشت: برخی می گویند که ساخت آزادراه تهران شمال و افزایش گردشگران، به ناهنجاری های فرهنگی دامن می زند.
 
وی با حمایت از پیگیری های نماینده مردم نوشهر در مجلس برای حل و فصل موضوع پروژه آزادراه تهران ـ شمال تاکید کرد: نماینده ای که از مردم رای گرفته است باید در کنار آنان باشد.
 
علیخانی افزود: وقتی مردم اعتراض می کنند و می گویند به دلیل ساعت ها انتظار در مسیر چالوس ـ تهران بیمارشان از دست رفته است، مسوولی که دلسوز باشد نمی تواند به این اعتراض ها بی اعتنا باشد.
 
قاسم احمدی لاشکی، نماینده نوشهر و چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی هفته گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان چالوس از کندی عملیات احداث آزادراه تهران ـ شمال، انتقاد کرده بود.
 
ساخت آزادراه تهران ـ شمال به طول 121 کیلومتر از 19 آذر 1375 آغاز شد و تاکنون فقط قطعه چهار آن که به طول 20 کیلومتر است و از مرزن آباد تا چالوس امتداد دارد، بهره برداری شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.