| کد خبر: 21979 |

در ۵ ماهه ابتدای سال جاری /

دو میلیون مسافر در سیستان و بلوچستان توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای جابجا شدند

تین نیوز | مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در 5 ماهه ابتدای سال جاری تعداد 2 میلیون و 516 هزار و 212 مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای جابجا شدند.
 
علی خانقایی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پنج ماهه نخست سال 93 تعداد 2 میلیون و 516 هزار و 212  مسافر توسط 293 هزار و 631 سفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان جابه‌جا شدند.
 
وی ابراز داشت: از این میزان 86 درصد میزان جابجایی مربوط به  جابه‌جایی مسافر در داخل استان و میزان 16 درصد به خارج از استان تعلق داشته است.
 
وی همچنین بیشترین تعداد مسافر  و سفرهای انجام شده از استان را به مقصد استان‌های تهران و خراسان رضوی عنوان کرد.
 
خانقایی یادآور شد: تعداد 3 هزار و 440 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری در بخش مسافری در استان فعالیت دارند که از این تعداد 940 دستگاه اتوبوس، تعداد یک هزار و 206 دستگاه مینی‌بوس و یک هزار و 337 دستگاه را خودروی سواری تشکیل می دهد.
 
وی متوسط سن ناوگان حمل و نقل عمومی استان را  12 سال برای ناوگان اتوبوسی، 24 سال برای ناوگان مینی‌بوسی و 7 سال برای ناوگان سواری کرایه برون شهری عنوان کرد و افزود: سیستان و بلوچستان از وضعیت مطلوبی در کشور در زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری برخوردار است.
 
وی عنوان کرد: استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای علاوه بر کاهش هزینه‌های سفر و ضمن صرفه‌جویی در وقت از امنیت بیشتری نسبت به وسائط نقلیه شخصی برخوردار است.
 
وی همچنین با اشاره به روز های پایانی تعطیلات و افزایش حجم سفر های برون شهری از تمامی رانندگان و مسافران خواست تا با رعایت جوانب ایمنی و احترام به قانون سفری ایمن و خاطره انگیز را برای خود و خانواده رقم بزنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.