| کد خبر: 217087 |

نوسازی ۵۰۰۰ کامیون برون‌شهری کلید خورد

قرارداد نوسازی پنج هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل برون شهری کالا، میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بانک صادرات و بخش خصوصی به امضا رسید.

تین نیوز

قرارداد نوسازی پنج هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل برون شهری کالا، میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بانک صادرات و بخش خصوصی به امضا رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آیین امضای امضای قرارداد سه‌جانبه نوسازی پنج هزار دستگاه ناوگان حمل ونقل برون‌شهری کالا، روز چهارشنبه، ۲۲ مردادماه با حضور محمد اسلامی، وزیر راه وشهرسازی، عبدالهاشم حسن‌نیا، معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات و بخش خصوصی در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

بر اساس این قرارداد، تعداد پنج هزار دستگاه کامیون، کشنده و کانتینرهای یخچالی در یک دوره ۲۰ ماهه نوسازی می‌شود. به گفته مسئولان سازمان راهداری در این مرحله اولویت با کامیون‌های بالای ۵۰ سال خواهد بود و بر این اساس به مالکان این دست از کامیون‌ها، پیامک نیز فرستاده شده است.

میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این قرارداد حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان ذکر شده است. بانک صادرات نیز معادل ۸۰ درصد قیمت کامیون نو را تسهیلات پرداخت می‌کند. سود این تسهیلات ۱۸ درصد است که ۹ درصد آن را سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ۹ درصد دیگر را خریدار می‌پردازد. 

به گفته سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تعداد ناوگان کالا برون شهری هم‌اینک ۳۸۷ هزار دستگاه است که ۵۲ هزار دستگاه از آن عمر بالای ۴۰ سال دارند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.