| کد خبر: 216356 |

پیاده‌سازی مدیریت پروژه تنها راه موفقیت پروژه‌ها در شرایط فعلی

مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو گفت: سیستم مدیریت پروژه در شرایط کمبود نقدینگی فعلی و مشکلات تحریم تنها راه موفقیت در پروژه‌ها است.

تین نیوز

مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو گفت: سیستم مدیریت پروژه در شرایط کمبود نقدینگی فعلی و مشکلات تحریم تنها راه موفقیت در پروژه‌ها است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، مراسم اهداء پروژه جایزه ملی کیفیت به هدلینگ تخصصی نیرو از مجموعه سپاسد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء صبح امروز با حضور اعضای هیأت مدیره انجمن مدیریت پروژه برگزار شد. در این مراسم مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو اظهار داشت: امروز به ایستگاه آخر در جایزه ملی کیفیت رسیدیم، 12 گام در جایزه ملی باید برداشته شود تا به امروز برسیم. البته فیدبک پروژه برای ما اهمیت بیشتری از جایزه دارد.

رستمی ادامه داد: سازمان‌ها امروز استراتژی خود را در اجرای پروژه‌ها پیاده می‌کنند و رشد و توسعه سازمان‌ها در مدیریت پروژه است. همچنین موفقیت سازمان‌ها متأثر از موفقیت پروژه‌های آنها است.

وی ادامه داد: امروز دیگر اجرای پروژه با روش سنتی امکان‌پذیر نیست، اما هنوز برخی سازمان‌ها به دنبال روش‌های سنتی هستند و سیستم مدیریت پروژه را قابل پیاده‌سازی نمی‌دانند، در حالی که تنها راه علاج در موفقیت پروژه‌ها در این کمبود نقدینگی و مشکلات، پیاده‌سازی مدیریت پروژه است.

مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو ادامه داد: یکی از راهکارهایی که می‌تواند صنعت و دانشگاه را به هم نزدیک کند همین انجمن مدیریت پروژه است؛ ما از سال 84 در کشور انجمن مدیریت پروژه داریم، اما سپاسد از سال 70 با علم همان زمان، این موضوع را دنبال می‌کرد و موفقیت‌های امروز حاصل همان برنامه‌ها برای پیاده‌سازی سیستم مدیریت پروژه است.

وی بیان کرد: انجمن مدیریت پروژه می‌تواند ارتباط بین صنعت و دانشگاه را برقرار کند. این انجمن پروژه را مطرح، دنبال و ارزیابی می‌کند و گزارش فیدبک رکورد می‌دهد.

مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو گفت: شرکت مهندسی سپاسد از سال 70 به دنبال این روش‌ها بود. پس از پایان سد کرخه، مدیران ما، ما را در خط گتوند جمع کردند و به ما گفتند که عدم توفیق در خط کرخه نباید در سد گتوند اجرا شود. ما در سد گتوند فقط 33 کیلومتر تونل داشتیم، 80 میلیون عملیات انفجاری و خاکبرداری داشتیم. همان موقع به فکر روش‌های ایمن بودیم و چاشنی «نان‌الکترونیک» استفاده کردیم و برای اولین بار دستگاه حفاری و آتش‌بادی در سد گتوند اجرا کردیم.

رستمی گفت: پس از آن مدیران ما به فکر توسعه بازار کسب و کار افتادند و ورود به مترو و خط 7 مترو را در دستورکار قرار دادند. سپاسد در این پروژه به طول 27 کیلومتر ورود کرد و تونل و ایستگاه‌ها را برای اجرا در دستورکار قرار دادیم و کار به نحوی پیش رفت که امروز جایزه ملی کیفیت در این پروژه دریافت می‌کنیم.

رستمی ادامه داد: ما در خط 7 مترو برای ورود یکسری ادبیات جدید و مشخصات فنی جدید با توجه به معضل ترافیک ورود کردیم و برای اولین‌بار حفاری مکانیزه در زمین‌های آبرفتی را اجرا کردیم و سیستم مدیریت پروژه را برای اولین‌بار در خط 7 مترو پیاده کردیم.

مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو گفت: رشد و تعالی و یادگیری در این پروژه وجود داشت و مدیریت پروژه را پیاده‌سازی کردیم و در این پروژه برای اولین‌بار از روش دیوار دیافراگمی در ایستگاه میدان صنعت استفاده کردیم و این نشان از ورود شرکت با پتانسیل فنی در این حوزه دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.