| کد خبر: 21368 |

سیستم مکانیزه کنترل سرعت در تمام بزرگراه‌های اصفهان اجرایی شود

تین نیوز | استاندار اصفهان گفت: آمار تصادفات در جاده‌های استان بالا بوده و باید تمام بزرگراه‌های استان اصفهان به به سیستم‌های مکانیزه کنترل سرعت و تخلفات مجهز شوند.
 
رسول زرگرپور در دیدار با سردار مومنی، رئیس پلیس راهور کشور بر ضرورت ساماندهی موتورسیکلت سوارن تاکید کرده و اظهار کرد: این موضوع، اولویت اصلی برنامه‌های ترافیکی استان اصفهان به شمار می‌رود زیرا حدود نیمی از تصادفات اصفهان، به موتورسیکلت سواران مربوط می‌شود و هر ساله بخش بالایی از بیمارستان‌ها و سیستم پزشکی و درمانی کشور برای درمان مجروحان به کارگرفته می‌شود.
 
وی با بیان اینکه با مدیریت و برنامه‌ریزی درباره کاهش تصادفات، می‌توان از بروز این مشکلات جلوگیری کرد، ساماندهی موتورسیکلت سوارن را امری ضروری دانست و افزود: میزان بالایی از آلودگی هوا و آلودگی صوتی شهرها به موتورسیکلت‌ها مربوط می‌شود که می‌توان با یک ساماندهی منطقی، علاوه بر کاهش جرایم و تصادفات، کاهش آلودگی‌ها را نیز ایجاد کرد.
 
استاندار اصفهان خواستار تهیه و تدوین بسته جامع کنترل ترافیک و حمل و نقل استان اصفهان به خصوص موتور سیکلت سواران شد و بیان کرد: در صورت تهیه و تدوین این بسته استانداری اصفهان نیز آمادگی کامل دارد که همکاری‌های لازم را در این باره داشته باشد.
 
وی بر نصب و راه‌اندازی دوربین‌های کنترلی از سوی شهرداری اصفهان تاکید کرده و گفت:  کنترل محدوده زوج و فرد در اصفهان به صورت دستی جوابگو نبوده و امیدواریم در قالب یک برنامه 3-6 ماهه این دوربین‌ها فعال شود.
 
زرگرپور با بیان اینکه در تهران کنترل سرعت در بزرگراه‌ها در کمترین زمان اعلام و از طریق پیامک به مالکان اطلاع‌رسانی می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 40 درصد از حمل و نقل باری و 20 درصد از حمل و نقل مسافری در شریان‌های اصلی استان اصفهان انجام می‌گیرد، آمار تصادفات در جاده‌های استان بالا بوده و باید بزرگراه‌های استان اصفهان نیز به سیستم‌های کنترل سرعت و تخلفات مجهز شوند.
 
وی با بیان اینکه اصفهان یکی از آلوده‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود، افزود: سیستم معاینه فنی باید در این استان جدی‌تر گرفته شود.
 
استاندار اصفهان فرهنگ‌سازی در جامعه از طریق آموزش افراد برای رفع مشکلات ترافیکی را ضروری دانست و افزود: صدا و سیما ظرفیت بالایی در این باره دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها برای بالابردن فرهنگ حمل و نقل و ترافیک در استان بهره برد.
 
وی بر لزوم تدوین طرحی مدون و کارشناسی شده برای رفع مشکلات ترافیکی تاکید کرد و افزود: وظایف دستگاه‌ها باید در این باره احصا و سپس اطلاع‌رسانی شود و مدیریت استان آماده همکاری برای رفع مشکلات ترافیکی است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.