| کد خبر: 212038 |

ایجاد مشکل برای ناوگان کامیون با کاهش سهمیه پایه سوخت

دبیر کانون کامیون‌داران کشور با اشاره به برنامه کاهش سهمیه پایه سوخت کامیون‌ها، گفت:برنامه سازمان راهداری برای بخشی از ناوگان ایجاد مشکل می‌کند.

تین نیوز

دبیر کانون کامیون‌داران کشور با اشاره به برنامه کاهش سهمیه پایه سوخت کامیون‌ها، گفت:برنامه سازمان راهداری برای بخشی از ناوگان ایجاد مشکل می‌کند.

احمد کریمی با اشاره به برنامه‌ اعلام شده از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای کاهش سهمیه سوخت کامیون‌ها اظهار کرد: اگر این برنامه به درستی اجرا شود و سهمیه کارکردی به میزان واقعی به دارندگان ناوگان تعلق بگیرد می‌تواند اثر مثبتی داشته باشد.

وی یادآور شد: در گذشته سهمیه سوخت ناوگان پایه و عملکردی بود که به مرور سهمیه پایه را کاهش دادند، الان هم که اعلام کرده‌اند از فردا 10 درصد سهمیه پایه کامیون‌ها را کاهش خواهند داد.

وی تاکید کرد: قطعا برنامه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بخشی از ناوگان کامیون کشور را با مشکل ایجاد خواهد کرد.

دبیر کانون کامیون‌داران کشور در بیان دلایل بروز مشکل برای کامیون‌ها با کاهش سهمیه پایه سوخت،‌ گفت: بخشی از ناوگان کامیون کشور با کاربری خاص از همان ابتدا سهمیه در نظر گرفته شده برای آنها به اندازه نیاز واقعی نبود و به طور مداوم سوخت کم می‌آورند.

کریمی افزود:‌قبلا کمبود سوخت از محل سهمیه پایه جبران می‌شد، اما در زمان حاضر دیگر این اتفاق نمی‌افتد. دلیل دیگر که کاهش سهمیه پایه سوخت کامیون‌ها را با مشکل مواجه خواهد کرد مربوط به این است که مسافت‌ها در سیستم به درستی محاسبه نشده است.

وی توضیح داد: به‌عنوان مثال از مبدا تهران به مقصد زاهدان در سیستم 1500 کیلومتر است، اما برگشت همین مسیر 1300 کیلومتر است! و این سیستم باید اصلاح شود.

 وی ادامه داد: یا در مسیر تهران-مشهد؛ ابتدا و انتهای استان تهران 50 تا 60 کیلومتر فاصله دارد. این مسئله را در محاسبات در نظر نمی‌گیرند و انتهای یک شهر را با ابتدای شهر دیگر محاسبه می‌کنند. در صورتیکه ممکن است بین 50 تا 100 کیلومتر فاصله مبدا و مقصد اختلاف باشد.

دبیر کانون کامیون‌داران کشور بیان کرد: به همین دلایل که عنوان شد چنانچه سهمیه پایه سوخت کامیون‌ها را کم کنند، بخشی از ناوگان کامیون کشور با مشکل مواجه خواهند شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهرداد 0 0

    سلام و علیکم،
    در حقیقت هیچ دلخوشی نداریم از مسولینی که روز به روز به گرفتاری کامیون داران می افزایند علی الخصوص کامیونت داران را از همه نظر تو فشار قرار دادند من جمله همین سوخت مصرف کامیونتی مثل ایسوزو که اکثریت حمل و نقل در زمینه خود انجام می دهند نسبت به سایرین خیلی بالاست در حد نصف کشنده مصرفشه هر ایسوزویی بپرسی سوخت کم میاره از ناچاری به دنبال گدایی سوخت هستن بعد از این هر باری کامیونت ها بارگیری کنن چرا بارنامه شون تجاری حساب میشه مثال یه کشنده بار گچ بزنه در قبال کامیونت با همین بار بارنامه اش نسبت به کامیونت پائین تر آب میخوره بنظرتون این بی تدبیری تا کجا باید پیش رود.