| کد خبر: 208573 |

افتتاح ۵۸۰ کیلومتر آزادراه جدید در سال جهش تولید

وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال جاری 580 کیلومتر آزادراه به طول شبکه جاده‌ای کشور اضافه خواهد شد و از دیگر برنامه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی بحث نوسازی ناوگان کامیونی است که چند سال متوقف مانده است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال جاری 580 کیلومتر آزادراه به طول شبکه جاده‌ای کشور اضافه خواهد شد و از دیگر برنامه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی بحث نوسازی ناوگان کامیونی است که چند سال متوقف مانده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از  ایلنا، محمد اسلامی در پاسخ به این سئوال که در  حال حاضر وضعیت جاده‌های کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: هیچ بقالی نمی‌گوید ماست من ترش است و باید گفت که راه‌های کشور از استانداردها برخوردارند و رانندگان هم باید مقرراتی را رعایت کنند که در غیر این صورت حوادث در جاده‌ها رخ می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عمده عوامل تاثیرگذار در بروز سوانح جاده‌ای گفت: آمار و تحقیقات نشان می‌دهد 85 درصد تصادفات رانندگی در ایران به دلیل خستگی، خواب‌آلودگی و عدم رعایت ضوابط رانندگی رخ می‌دهد.

وی درباره شناسایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز اظهار داشت: در سال 98 نسبت به شناسایی و اصلاح برخی از نقاط اقدام کردیم که در سال گذشته 240 نقطه رفع شد. امسال هم بحث شناسایی، آشکارسازی و رفع نقاط حادثه‌خیز را دنبال می‌کنیم.

اسلامی با اشاره به افزایش طول بزرگراه‌های کشور گفت: سال گذشته توانستیم 732 کیلومتر به بزرگراه‌های کشور اضافه کنیم امسال هم اگر منابع اجازه دهد همین میزان بزرگراه به طول جاده‌ه ای کشور اضافه می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی درباره اهم اقدامات این و زارتخانه در سال جدید اظهار داشت: در ابتدا باید تقدیر ویژه‌ای از جامعه رانندگان داشته باَشم که در این شرایط شیوع ویروس کرونا بسیار موثر بودند و به دولت کمک کردند.

وی افزود: یکی از مهمترین اقدامات ما در سال جدید ادامه اجرای مسکن ملی است که در سال گذشته مراحل اول و دوم ثبت‌نام آ‌ن انجام شد که در مرحله اول از میان ثبت‌نام کنندگان حدود 60 درصد واجد شرایط نبودند که ریزش داشتند البته امکان اعتراض هم برای آنها دیده شده بود که در نهایت به طور میانگین 50 درصد از ثبت‌نام کنندگان ریزش داشتند.

اسلامی ادامه داد: پالایش مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی همزمان با مسائل مربوط به ویروس کرونا در کشور بود به همین دلیل به صورت پیامکی پالایش ادامه دارد و آن دسته از افرادی که از طریق پیامک شرایط آنها تایید شده تا اواخر اردیبهشت‌ماه تعین تکلیف می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های ریلی در کشور گفت: در طول دو سال گذشته تدبیر مهمی که در بخش ریلی به تحقق رسید اتصال مرکز پنج استان به ریل بود که این برنامه و اتصال مراکز سایر استان‌های باقیمانده را در سال جدید ادامه می‌دهیم.

اسلامی تاکید کرد: ‌همچنین در سال جاری 580 کیلومتر آزادراه به طول شبکه جاده‌ای کشور اضافه خواهد شد و از دیگر برنامه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی بحث نوسازی ناوگان کامیونی است که چند سال متوقف مانده است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال تحت عنوان جهش تولید و برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی متناسب با این سیاست اظهار داشت: وقتی درباره جهش تولید صحبت می‌کنیم ناخودآگاه ذهن به افزایش محصولات صنعتی معطوف می‌شود اما در وزارت راه و شهرسازی هم سیاست جهش تولید در بسیاری از بخش‌ها قابل اجرا است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سال گذشته 778 واگن تحویل داده شد که بنا داریم امسال این عدد را به دو  هزار واگن برسانیم و برای تحقق این سیاست متکی به منابع بخش خصوصی و تسهیلات صندوق توسعه ملی هستیم.

وی با اشاره به افزایش تولید و اگن در سال گذشته گفت:‌ طبق گفته‌های مدیرعامل واگن پارس سال گذشته از نظر تولید واگن رکورد 20 ساله را شکستیم.

اسلامی درباره اقدامات وزارت راه و شهرسازی نسبت به مهار ویروس کرونا گفت: تمام پروتکل‌های رعایت اصول بهداشتی در پایانه‌ها، ترمینال‌ها و تمام شقوق حمل و نقل را به اجرا رساندیم به طوری که حتی وسایل شخصی و چمدان‌های مسافران را هم ضدعفونی کردیم تا وسیله آلوده‌ای جابجا نشود.

وی افزود: تمام بارهایی که در این شرایط کشور نیاز مبرم و فوری به آنها داشت از اروپا و کشورهای آسیایی با پروازهای اختصاصی به کشور منتقل کردیم و در این حوزه 47 پرواز خاص به اجرا رسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.