| کد خبر: 201810 |

تولید 3 دستگاه «ایکس ری» کامیونی

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: سه دستگاه ایکس ری کامیونی در داخل تولید شده است که به زودی به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: سه دستگاه ایکس ری کامیونی در داخل تولید شده است که به زودی به بهره برداری می رسد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، سورنا ستاری، صبح دوشنبه در حاشیه سومین نشست تخصصی دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان های سراسر کشور، اظهار داشت: همانطور که در صحبت های قبلی خود هم گفتم در زمینه مبارزه با مواد مخدر احتیاج به تکنولوژی داخلی و بومی داریم.

وی افزود: هوش مصنوعی و تکنولوژی های جدید می توانند ما را در زمینه مبارزه با مواد مخدر یاری دهد و هزینه های جانی و مالی را کاهش دهد.

ستاری در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا شرکت های دانش بنیان داخلی توان تولید دستگاه های ایکس ری را دارند یا خیر؟ بیان کرد: شرکت های دانش بنیان داخلی، توان های بالایی دارند که ساخت دستگاه ایکس ری تنها یک نمونه از توانایی های آنان است. در حال حاضر یکی از شرکت های ایرانی سه دستگاه ایکس ری کامیونی تولید کرده است که به زودی به بهره برداری می رسد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: دو شرکت داخلی دیگر نیز تا چند سال آینده مجوز تولید دستگاه ایکس ری ایرانی را می گیرند.

وی افزود: ما از نظر تکنولوژی ساخت دستگاه های ایکس ری مشکلی نداریم و اتفاقاً اینکه در داخل می توانیم نرم افزار این دستگاه ها را بنویسیم قابلیت خوبی است که در صورت لزوم می توانیم هر تغییراتی را بر آن اعمال کنیم.

ستاری یادآور شد: در حوزه مرزبانی و الکترونیکی شدن حفاظت از مرزها و همچنین تجهیزات اپتیکی توانایی تولید داخلی را داریم اما باید بازار آن برای شرکت های ایرانی فراهم شود و دستگاه های مختلف پای کار تولید این محصولات و حمایت از آنها بیاید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.