| کد خبر: 201652 |

ربات «هشدار دهنده جاده‌ای» نیازمند حمایت مسئولان

مخترع ربات خورشیدی موانع جاده‌ای گفت: رباتی که توسط بنده طراحی‌ شده است به‌صورت سه ولت کار می‌کند و حتی با باتری موبایل می‌توانند در برابر باد و طوفان از آن استفاده کنند اما متأسفانه توسط اداره راه و شهرسازی مورد حمایت قرار نگرفته است.

تین نیوز

مخترع ربات خورشیدی موانع جاده‌ای گفت: رباتی که توسط بنده طراحی‌ شده است به‌صورت سه ولت کار می‌کند و حتی با باتری موبایل می‌توانند در برابر باد و طوفان از آن استفاده کنند اما متأسفانه توسط اداره راه و شهرسازی مورد حمایت قرار نگرفته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، محمد کیامهر فناور و مخترع ربات خورشیدی موانع جاده‌ای با اشاره به ثبت این طرح، تصریح کرد: ربات طراحی‌شده توسط من ربات خورشیدی با مصرف برق پایین به انداز سه ولت است و می‌تواند وجود موانع در جاده‌ها را به رانندگان هشدار دهد.

وی افزود: در حال حاضر نمونه‌هایی از این طرح در بازار وجود دارد که توسط اداره راه استفاده می‌شود اما با توجه به مصرف بالای برق آن سریع انرژی‌اش تخلیه می‌شود و از کار می‌افتد در نتیجه پیمانکاران دچار مشکل می‌شوند.

این مخترع اظهار کرد: رباتی که توسط من طراحی‌شده است به‌صورت سه ولت کار می‌کند و حتی رانندگان با باتری موبایل می‌توانند در برابر باد و طوفان از آن استفاده کنند اما متأسفانه توسط اداره راه و شهرسازی موردحمایت قرار نگرفت.

وی یادآور شد: عدم‌حمایت مسئولین به‌قدری من را دلسرد کرد که نمونه اولیه ساخته‌شده را در سطل آشغال انداختم، از مسئولین می‌خواهم که از این طرح حمایت کنند چراکه به نفع مردم است، همان‌طور که می‌دانید در سال‌های اخیر چندین خودرو و اتوبوس دچار آتش‌سوزی شده بودند.

کیامهر تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دلیل آتش‌سوزی اتصال باتری با بدنه است چراکه برق زیادی دارد و باعث انفجار می‌شود، طی سه سال گذشته تحقیقات زیادی انجام دادم و توانستم محافظی بسازم که در برابر ضربه و حرارت مقاوم باشد.

وی تأکید کرد: ربات طراحی‌شده مورد تأیید متخصصین قرارگرفته است اما هیچ ارگانی کمک نمی‌کند، پارک علم و فناوری طرح را قبول کرده است اما باید دفتری در پارک اجاره کنم که از پس اجاره آن برنمی‌آیم چراکه من محقق هستم و درآمدی ندارم.

پارک علم و فناوری قزوین قول حمایت داده است

این فناور یادآور شد: وقتی ما می‌توانیم کاری انجام دهیم و نمونه‌سازی کنیم باید از ما حمایت کنند و درآمدی برای ما در نظر بگیرند تا بتوانیم مجدد تحقیق کنیم نه اینکه با موانع روبه‌رو شویم، پارک علم و فناوری قول داده است که این طرح را اجرایی کنیم و حمایت کنند.

وی تأکید کرد: کولر خورشیدی ویژه ادارات طرح دیگری است که در دست اقدام دارم، در این طرح کولر می‌تواند از برق ۱۲ ولت و در طول روز از نور خورشید استفاده کند این طرح برای منازل نیز مفید است.

کیامهر یادآور شد: همچنین برق توربین‌های کوچک در مسیر رودخانه‌ها را می‌توانیم تأمین کنیم تا به کوهپایه‌هایی که برق ندارد برق برسانیم، این کار هزینه زیادی ندارد؛ اگر مسئولین حمایت کنند طرح‌های متنوعی در این حوزه وجود دارد.

وی بیان کرد: از نوجوانی ماکت هواپیما درست می‌کردم و طرح‌های مختلفی اختراع می‌کردم و هر مشکلی را که می‌بینم تلاش می‌کنم برای رفع آن طرحی بسازم؛ یکی از مشکلات ما در این راه دارایی و مالیات است که باید در این حوزه نیز موردحمایت قرار بگیریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.