| کد خبر: 194390 |

جمع‌آوری سیستم اخذ عوارض در رودبار

سامانه اخذ الکترونیکی عوارض به لوشان منتقل شود.

تین نیوز

 نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی جمع‌آوری و انتقال سیستم دریافت عوارض در رودبار را حتمی دانست و گفت: در صورت اجراشدن سیستم اخذ عوارض الکترونیکی در رودبار مشکل تردد شهروندان رودباری قابل‌حل است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناعادلانه بودن پرداخت عوارض توسط شهروندان رودباری در محور رودبار-رشت اظهار کرد: پیگیر مطالبه مردم در خصوص مشکلات حوزه پرداخت عوارض در آزادراه رودبار- رشت هستم.

منوچهر جمالی با بیان این‌که سیستم دریافت عوارض از محل فعلی حتماً جمع‌آوری می‌شود، افزود: علی‌رغم جمع‌آوری حتمی سیستم اخذ عوارض در محور آزادراه رودبار-رشت دولت به‌طورکلی دریافت عوارض به‌صورت الکترونیکی را مطرح کرده است.

وی با بیان این‌که ما به‌عنوان نماینده مردم در مجلس در صورت انتقال سیستم جمع‌آوری اخذ عوارض به ابتدای لوشان و هم‌چنین الکترونیکی شدن اخذ عوارض پیشنهاد‌هایی را ارائه داده‌ایم، گفت: ما مجوز انتقال محل اخذ عوارض را از وزارت راه و شهرسازی گرفته‌ایم اما با احتمال الکترونیکی شدن دریافت عوارض الکترونیکی در محورهای مواصلاتی آزادراه‌ها مشکل دریافت پرداخت عوارض توسط شهروندان رودباری زودتر و با دقت بیش‌تری حل می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با بیان این‌که نمی‌توان جلو اراده راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای را در خصوص الکترونیکی کردن دریافت عوارض گرفت، افزود: مقابل قانون و اراده قانونی دولت مگر خلاف قانون باشد، نمی‌توان ایستاد هرچند دولت با الکترونیکی کردن اخذ عوارض در تلاش است تا دریافتی‌های خود را از مردم دقیق‌تر و مشکلات مردم را مرتفع کند.

سامانه اخذ الکترونیکی عوارض به لوشان منتقل شود

دادستان رودبار نیز چندی پیش از ممنوعیت اخذ عوارضی از شهروندان شهرستان رودبار در استفاده از آزادراه خبر داد و اظهار کرد: از اول شهریور سال جاری اخذ هرگونه عوارض از مردم شهرستان رودبار ممنوع بوده و در صورت مشاهده، عمل آن‌ها مشمول جرم تحصیل مال از طریق نامشروع است.

هادی بشری با اشاره به جانمایی نامناسب عوارضی در امام‌زاده هاشم افزود: تأمین و  احداث راه و جاده جهت عبور و مرور آحاد مردم و وسایل نقلیه از وظایف ذاتی وزارت راه است اما متأسفانه در سالیان اخیر بنا بر دلایلی با توجه به جانمایی اشتباه، به‌جای استقرار ایستگاه اخذ عوارضی در ورودی استان گیلان، بدون در نظر گرفتن شهرستان رودبار این عوارضی در ورودی کلان‌شهر رشت قرار گرفت.

بشری با اشاره به الکترونیک شدن اخذ عوارضی در  سراسر  کشور بیان کرد: وزارت راه  ایستگاه اخذ عوارض الکترونیک را در داخل شهرستان نصب‌کرده، این در حالی است که این دستگاه‌ها باید در ورودی شهرستان (لوشان)، نصب می‌شد که در این راستا هم در حق مردم شهرستان اجحاف شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.