| کد خبر: 193272 |

احداث بزرگترین پایانه بار کشور در شرق شیراز

​رئیس سازمان حمل و نقل بار شهرداری شیراز از احداث بزرگترین پایانه بار کشور در زمینی به مساحت 113 هکتار در ابتدای جاده نیروگاه سیکل ترکیبی این کلانشهر خبر داد.

تین نیوز

رئیس سازمان حمل و نقل بار شهرداری شیراز از احداث بزرگترین پایانه بار کشور در زمینی به مساحت 113 هکتار در ابتدای جاده نیروگاه سیکل ترکیبی این کلانشهر خبر داد و گفت: این پایانه که احتمالا 60 درصد آن به پارکینگ خودروهای سنگین اختصاص داده خواهد شد تا سه سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عبدالجلیل شریفی با اشاره به وضعیت خاص دروازه قرآن و ظرفیت بارگیری خودروهای سنگین در پایانه بار قبل از این ورودی، بیان کرد: تقاضای واگذاری هفت هکتار از پایانه اکبرآباد برای احداث توقفگاه و تبدیل عمده بار به خرده بار طی مکاتبه با ادارات مربوطه انجام شده و منتظر طی فرایندهای اداری آن هستیم.

وی افزود: با زمانبندی پیش‌بینی شده، مقرر شده تا  5 سال آینده چهار پایانه بار برای چهار خروجی شهر شیراز ساخته شود.

رئیس سازمان حمل و نقل بار شهرداری شیراز با بیان اینکه مطالعه راه‌اندازی این پایانه‌ها توسط دانشگاه شیراز در قالب طرح حمل و نقل انجام شده، عنوان کرد: اولویت ساخت این توقفگاه‌ها به ورودی شیراز از سمت پل فسا و مجاورت حاده نیروگاه سیکل ترکیبی اختصاص داده شده است.

شریفی ادامه داد: هدف از راه‌اندازی این توقفگاه و در آینده دیگر توقفگاه‌های شیراز تبدیل عمده بار به خرده بار، ایجاد مجتمع تعمیرگاهی و مجتمع رفاهی است.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده بخشی از این توقفگاه پس از بهره‌برداری به راننده‌های مقیم شیراز اختصاص داده شود و برای آنها نیز سند ماکلیت صادر خواهد شد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار شهرداری شیراز با بیان اینکه پس از گذشت دو سال و نیم، هفته آینده موفق به دریافت مجوز ساخت این پایانه شدیم، یادآور شد: این پایانه در سه فاز پیش‌بینی شده که تا سال 1402 به اتمام برسد.

شریفی همچنین تصریح کرد که تا پایان امسال دیوارگذاری و سال آینده توقفگاه این پایانه ساخته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.