| کد خبر: 189844 |

نماینده مجلس:

محور زنجان- دندی - تکاب در بازه زمانی ۲ ساله تعریض و بهسازی می شود

طبق تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، محور ارتباطی زنجان - دندی - تکاب طی بازه زمانی ۲ ساله تعریض و بهسازی می شود.

تین نیوز

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، محور ارتباطی زنجان - دندی - تکاب طی بازه زمانی ۲ ساله تعریض و بهسازی می شود.

 سید مرتضی خاتمی افزود: برای اولین بار از تاریخ بهره برداری معدن سرب و روی انگوران مسیر زنجان - دندی - تکاب طبق این تفاهم تعریض و بهسازی می‌شود.

وی اظهار داشت: این درحالی است که این محور علاوه بر محور زنجان - بیجار، پروژه‌ای ملی است که انجام آن از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان زنجان نیز بوده ولی متأسفانه با اعتبارات قطره چکانی از سوی دولت مواجه شده و تاکنون توفیقی در پیشرفت آنها نبوده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: اعتبارات محدودی که تاکنون برای این پروژه‌ها تخصیص یافته، به هیچ عنوان شتاب بخشی لازم را ایجاد نکرده و نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: طبق تفاهم نامه‌ای وزارت راه و شهر سازی و ایمیدرو مقرر شده است با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در ۲ مرحله اقدامات لازم توسط سازمان توسعه معادن ایران درحیطه راههای مواصلاتی یادشده انجام گیرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمان حاضر پیمانکار برای تعریض و بهسازی مسیر تعیین و تجهیز کارگاه اقدام کرده و حتی بخشی از کار نیز آغاز شده که امیدواریم ایمیدرو به تعهدات خود عمل کرده و وزارت راه و شهر سازی نیز پیگیری لازم را انجام دهد.

وی اظهار داشت: بر اساس پیش بینی قرار است طی مدت ۲ سال مسیر زنجان به دندی اصلاح شود و مسیر زنجان به بیجار نیز در حال تعریض و بهسازی است.

این نماینده مجلس در ارتباط با فعالیت کارگران منطقه معادن سرب و روی انگوران نیز گفت: این موضوع تکلیف شده که در صورت خروج نیروی غیر بومی، نیروهای بومی جایگزین شود تا موازنه به نفع نیروهای بومی شود.

وی اضافه کرد: طی سه سال گذشته و در صورت بهره برداری صحیح و با برنامه از معدن انگوران شهرستان ماهنشان توسعه می‌یافت و البته تحقق این مهم چشم اندار بهتری را ایجاد خواهد کرد.

خاتمی از انجام اکتشافات جدید در معادن انگوران خبر داد و افزود: شهرستان ماهنشان در زمینه معادن مختلف ذخایر عظیمی دارد که بار رعایت اصول زیست محیطی و مبتنی بر اصول نوین بهره برداری و نهادینه شدن ایفای مسئولیت اجتماعی در این معادن، نتایج خوبی در توسعه منطقه در پی خواهد داشت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.