| کد خبر: 187717 |

سیل چه بر سر راه‌ها، پل‌ها و ابنیه آورد؟

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به این‌که در حال حاضر راه روستایی بسته‌ای وجود ندارد، گفت: خوشبختانه به جز چند روستا در قسمت جنوبی استان خوزستان که هنوز درگیر آبگرفتگی است راه روستایی مسدودی نداریم.

تین نیوز

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای میزان خسارت وارده به راه‌ها، پل‌ها و ابنیه کشور به دلیل وقوع سیلاب را ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعلام و بیان کرد که جمعا ۳۴۹ راه اصلی و ۲۳۰۰ راه روستایی مسدود، ۸۰۰۰ راس پل دچار آبگرفتگی و ۸۸ پل نیز به صورت کلی یا بخشی تخریب شده است.

به گزارش ایسنا، محمد رودباری، در مورد آخرین وضعیت راه‌ها، پل‌ها و ابنیه در مناطق سیل‌زده، اظهار کرد: حدود ۲۵ استان کشور به دلیل بارش سنگین باران درگیر سیل و آبگرفتگی بودند که بر اساس جمع‌بندی صورت گرفته میزان خسارت وارد به راه، پل و ابنیه در مناطق سیل‌زده رقمی معادل ۳,۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به این‌که در جریان سیل اخیر حدود ۱۲ هزار نیرو و ۹۰۰۰ دستگاه ماشین‌آلات جهت امدادرسانی در سراسر کشور به کار گرفته شد، گفت: به حدود ۸۰۰۰ خودرو توسط راهداران امدادرسانی شد و ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از وضعیت جاده‌ها مطلع شدند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این‌که جمعاً ۲۳۰۰ مورد راه روستایی مسدود توسط راهداران بازگشایی شد، خاطرنشان کرد: علاوه بر این ۳۵۰ مورد راه دسترسی موقت در شهرستان‌های مختلف مناطق سیل زده ایجاد شد و حدود ۳۰ هزار ریزش‌برداری در سطح راه‌های کشور به انجام رسید.

رودباری با اشاره به این‌که ۸۰۰۰ رأس پل براثر سیل اخیر دچار آبگرفتگی شدند که توسط راهداران مورد پاکسازی قرار گرفتند، اظهار کرد: در مجموع ۸۸ پل به صورت کلی تخریب و یا قسمتی از آن دچار آسیب شده است.

به گفته وی با توجه به شدت سیل اخیر حدود ۵۱۰ دستگاه ماشین‌آلات به استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان اعزام شد و ۴۲۴ مورد باکس و لوله‌های بتنی برای آبروها در نظر گرفته و ۳۰۰ متر پل نیز به استان‌های لرستان و ایلام ارسال شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به این‌که در حال حاضر راه روستایی بسته‌ای وجود ندارد، گفت: خوشبختانه به جز چند روستا در قسمت جنوبی استان خوزستان که هنوز درگیر آبگرفتگی است راه روستایی مسدودی نداریم.

رودباری با بیان این‌که ۳۴۹ راه اصلی مسدود پس از سیلاب اخیر بازگشایی شده است در مورد راه‌های اصلی که همچنان مسدود هستند، اظهار کرد: در این رابطه هشت محور غیرشریانی و چهار محور شریانی به علت آبگرفتگی و عدم ایمنی مسدود هستند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.