| کد خبر: 187261 |

آزادسازی ۱۶۵ هکتار از اراضی حاشیه رودخانه زاینده رود

۹۰۰ مورد ساخت و ساز غیرمجازتخریب شدند.

تین نیوز
 رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری از آزادسازی ۱۶۵ هکتار از اراضی حاشیه رودخانه زاینده رود در راستای اجرای ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب خبر داد.
 
به گزارش تین‌نیوز به نقل از میزان،  احمدرضا بهرامی، رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری از آزادسازی ۱۶۵ هکتار از اراضی حاشیه رودخانه زاینده رود در راستای اجرای ماده ۲ قانون توزیع ناعادلانه آب خبر داد و اظهار کرد: طرح مقابله با ساخت و ساز‌های غیر مجاز در بستر رودخانه زاینده رود در شورای حفظ حقوق بیت المال استان مطرح شد و پس از شناسایی قریب به ۱۰۰۰ مورد تصرف غیر قانونی از قبیل: ویلا، دیوار، فنس و ... و ارسال اخطار‌های متعدد به متصرفان، تخریب و قلع و قمع ویلا‌ها و سازه‌های غیر قانونی با دستور قاطع مقامات قضایی آغاز شد.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری افزود: این تصرفات و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در ۶۵ کیلومتر طول رودخانه زاینده رود در حوزه استان چهارمحال و بختیاری قرارداشت که تاکنون ۹۰۰ مورد آن تخریب شده است.

وی اذعان کرد با توجه به ضرورت اجرای قانون، تسهیل دسترسی شهروندان به حاشیه رودخانه، امکان امداد و نجات و نظارت بر امور رودخانه، بهره مندی از نعمت‌های خدادادی و نیز ایمن سازی مسیر عبور سیلاب و حفظ کمیت و کیفیت منابع آبی، این طرح تا آزاد سازی کامل حریم رودخانه زاینده رود ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری میزان
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.