| کد خبر: 17764 |

آزادراه تهران – شمال یک گام به جلو

تین نیوز | با همزمان شدن تغییرات مدیریتی در بنیاد مستضعفان مشکل فاینانس چینی‌ها نیز در حال حل شدن است و شاید این تداخل سیر ساخت آزادراه تهران – شمال را هموار کند.
 
ساخت قطعه نخست آزادراه تهران – شمال در قراردادی رسمی به بنیاد مستضعفان سپرده شده و این بنیاد با مشارکت وزارت راه و البته فاینانس چینی اجرای کار را در دست دارد؛ قطعه‌ای که احداث آن در سال‌های گذشته به دلایل مختلف به تاخیر افتاده است.
 
بنیاد مستضعفان در طول سال‌های گذشته تنها ضلع این مثلث بود که حد زیادی از تعهدات خود را در پروژه اجرا کرده اما در دیگر سو وزارت راه به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای و طرف چینی به دلیل دشواری انتقال فاینانس نتوانستند در زمان مدنظر تعهدات خود را انجام دهند.
 
در این میان برخی اختلاف نظرها بین بنیاد و پیمانکار پروژه نیز باعث شد آینده این آزادراه با ابهامات دیگری مواجه شود؛ ابهاماتی که با آمدن سعیدی‌کیا به بنیاد مستضعفان امیدها برای کنار رفتنش افزایش یافت.
 
پس از این با لغو محدودیت‌های فاینانس چین، آخرین خبرها حکایت از سرعت گرفتن کار پیمانکار در قطعه اول آزادراه تهران – شمال دارد.
 
بنیاد نیز آخرین طرح‌های خود برای این قطعه و قطعات دو و سه به وزارت راه ارائه کرده و در صورت موافقت دولت، برنامه‌هایی برای ساخت این قطعه‌ها نیز ارائه خواهد شد.
 
با این وجود با توجه به محدودیت‌های عمرانی وزارت راه به نظر می‌رسد همچنان اولویت دولت در توسعه راه‌های موجود و فعال این مسیر خلاصه شود.
 
آخوندی در یکی از آخرین اظهارنظرهای خود نیز توسعه محورهای هراز و قزوین – رشت را از برنامه‌های اصلی وزارت راه عنوان کرده بود.
 
این مساله نشان می‌دهد نگاه دولت در به ثمر رساندن پروژه‌هایی است که در کوتاه مدت امکان نتیجه بخش شدن دارند و شاید آزادراه تهران – شمال در این برنامه نگنجد هر چند توافق دولت و بنیاد مستضعفان احتمال گشایش در این پروژه را بالا خواهد برد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا 0 0

    جناب سعیدى کیا شما رابه خدا آزاد راه شمال را در اولویت کارتان قرار دهید آخر مردم تا کى براى یک شمال رفتن ساده باید اینقدر تلفات هزینه و صدمه بخورند ٣٥ سال شد کجاى دنیا ساخت یک ازاد راه ١٢٠ کیلو مترى ٣٠ سال زمان مى بره

  • Shahram 0 0

    چرا بنیاد تنها ضلع مثلثبوده است، در زمان عقد قرارداد، سهم دولت بصورت تحویل اراضی شهر پردیس به بنیاد بود که همگی به قیمت بالایی در آن زمان از طریق شرکت تالون به فروش رسید، دقیقا در سالهایی که تحریم در سطح کمی بود ولی اساتید در بنیاد ابتدا شرکتهای مشاوری را که می توانستند در کوتاهترین زمان پروژه را به اتمام برسد را از صحنه خارج کردنند و ترجیح دادند که ابتدا با جنگ رسانه ایی و حالا با سکوت و مظلوم نمایی از مسله عبور بکنند، قبلا هم گفتم بزودی زمانی که از جاده الموت غربی و شرقی به شمال می روم به محاکمه مسولینی که پول مردم را بهدر می دهند فکر می کنم

  • علیرضا 0 0

    این ازادراه میراثوزارت خود اقای سعیدی کیاه در راه وترابری هم هست، امیدواریم حالا که ایشان برمسند بنیاد مستضعفان نشسته اند فکری عاجل برای به بار نشستن این نهال ۳۰ساله انجام دهند.

  • 0 0

    آقای وزیر راه شهر سازی حداقل قطعه یک را به اتمام برسانید و آن را به ادامه جاده قدیم متصل نمایید و تونل البرز هم به همین شکل مسیر جاده قدیم وصل شود به تونل البرز و خروجی تونل که حوالی پل زنگوله مجددمتصل بشه به جاده قدیم. همین متصل شدن قطعه یک و تونل البرز شش نیم کیلومتر و قطعه یک که مسیر فعلی را شصت کیلومتر کاهش, میده کلی از بآر ترافیک کم میکن لاقل این حداقل کار انجام بدید تا هم مردم استفاده کنن و همین که کار وزرات خانه با این کار به چشم همه میاد

  • توحید 0 0

    آقاى روحانى نمیدانم این پییام رامى خوانید یا اگه خواندید به آن اهمیت میدهید آبرو براى کشور از راهاى مختلف کسب میشه واز راهاى مختلف ازدست میره ما که میگوییم باید در مدیریت جهان اثرگذار باشیم ٣٥سال است از ساخت آزاد راه شمال عاجزیم فقط هر چند وقت یکبار بنیاد و وزارت راه یکسرى تهمت به هم میزنند ودوباره ساکت میشوند ومردم مظلوم وبیگناه فقط نظاره گرند وهمه آنها رابه خدا واگذار میکنند.

  • روانخواه 0 0

    چقدر جای افسوس داره در کشوری که اینهمه منابع غنیه مالی وانسانی داره، ساخت یک ازادراه ۱۲۰کیلومتری ان تبدیل به چالشی به این بزرگی میشه که حتی رسانه های بیگانه هم در مورد ان برنامه سازی میکنن و با ابروی نظام بازی میکنن ومتاسفانه دستگاه نظارتیه قوی و مستقل هم درکشور نداریم تا جلوی این قبیل ابروریزیهای کشور را بگیرد.

  • بنده خدا 0 0

    رضا شاه با ۱۰۰۰ نفر کارگر وبیل و کلنگ ۸۰ سال پیش جاده چالوس را ساخت ولی امروز با بیل مکانیکی بولدوزر و ماشین حفاری تونل متاسفانه هیچ عزمی در کارها نمی بینیم شاید قدری پیشرفت در کارها صورت بگیره

  • رضا 0 0

    با سلام اگر بجای چینیها کار در دست برادران کوشا وانقلابی خاتم النبیا که پروژه های بزرگی از ان عزیزان دیده ایم هم یک کار ملی بود وهم افتخاری برای کشور عزیزمان. چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است

  • بنده خدا 0 0

    مگر اینکه خود آقا برای جلوگیری از هدر رفت بیت المال یه حکم حکومتی بدن تا این آزاد راه سریعتر تموم بشه وانقدر شاهد حقوق الکی گرفتن اینهمه کارگر و کارشناسو و … نباشیم و این همه بنزین و وسرمایه، وقت و جان مردم هدر نرود