| کد خبر: 174207 |

◄ کامیون‌داران خواستار تامین لاستیک و 15 قطعه پرمصرف هستند

کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس صبح امروز برای بررسی و جل مشکلات رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای تشکیل جلسه داد.

تین نیوز

کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس صبح امروز برای بررسی و حل مشکلات رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای تشکیل جلسه داد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شادمهر کاظم‌زاده، رئیس این کمیته درباره این جلسه که با حضور معاون صنعت و بازرگانی وزارت صنعت، مسئولان نیروی انتظامی، سازمان راهداری، انجمن کامیون‌داران، تعزیرات حکومتی، شرکت ملی پخش و پالایش نفت و سازمان حمایت از مصرف‌کننده برگزار شد گفت: در نشست امروز نماینده کامیون‌داران توضیحاتی را درباره مشکلات این صنف ارائه کردند، آن‌ها معتقد بودند که دستگاه‌های متولی به وعده‌ها و قول‌های خود به‌هیچ‌وجه عمل‌نکرده‌اند، درنهایت کامیون‌داران در میان چندین درخواست خود، دو مطالبه مهم و اساسی دارند.

کاظم‌زاده ادامه داد: کامیون‌داران خواستار تامین لاستیک و 15‌قلم قطعات یدکی پرمصرف کامیون هستند، ازاین‌رو اگر این مقوله برای آن‌ها محقق شود، بخش اعظمی از مشکلاتشان حل خواهد شد.

کاظم‌زاده تصریح کرد: در نشست امروز مقرر شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت در گام نخست نسبت به ثبت‌سفارش و خرید 500‌هزار حلقه لاستیک اقدام کرده و بانک مرکزی نیز ارز موردنظر را برای خرید این تجهیزات اقدام کند.

او گفت: هم‌چنین مقرر شد که وزارت صمت و بانک مرکزی هرچه سریع‌تر نسبت تخصیص ارز دولتی برای واردات و تامین 15قلم قطعات یدکی پرمصرف کامیون‌ها اقدام کند، ازاین‌رو امیدوارم دولت با هماهنگی مجلس در جهت تحقق وعده‌ها و اجرای برنامه‌های مذکور اقدام کند.

شرایط شرکت‌های حمل‌ونقل بار به‌دلیل مشکلات در واردات لاستیک و لوازم‌یدکی که باعث افزایش چند برابری قیمت این اقلام شده است به مرز بحران رسیده است. برخی رانندگان به‌دلیل فرسودگی لاستیک یا خرابی خودرو قادر به بارگیری نیستند و این مسئله باعث اختلال در حمل‌ونقل کالا در کشور شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.