| کد خبر: 17235 |

ایمن سازی جاده های قم نیازمند اعتبارات ملی

تین نیوز | استان مقدس قم با قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی 17 استان کشور، در همه روزهای سال با حجم بالایی از رفت و آمد مواجه است .

سالانه آمار زیادی از تصادفات جاده ای به ویژه در عید نوروز و فصل تابستان در جاده های استان قم رخ می دهدکه منجر به جراحت یا فوت هموطنان می شود .

سرهنگ جمشیدی راد رئیس پلیس راه استان قم می گوید: در چهار ماه ابتدایی امسال هزار و 236 تصادف جاده ای در محورهای مواصلاتی قم بوقوع پیوسته است که اتوبان قم – تهران و قم - جعفریه بیشترین آمار تصادفات را داشتند.

آقای فراهانی رئیس اورژانس 115 قم دراین باره می گوید: دراین مدت هزار و 772 نفر مجروح شدند که 204 نفر آنها به صورت سرپایی درمان و بقیه به بیمارستان منتقل شدند .

به گفته آقای صدیقی آخا مدیرکل پزشکی قانونی قم، در چهار ماه ابتدایی امسال 64 نفر هم براثر تصادف در جاده های قم جان خود را از دست دادند.

پلیس راه استان قم برای کاهش آمار تصادفات جاده ای با اقدامات ویژه ای مانند اجرای طرح تجمیع پلیس نامحسوس، درصدد کاهش آمار تصادفات بر آمده است .

رئیس پلیس‌ راه استان قم می گوید: با اجرا شدن طرح‌های پلیس نامحسوس در جاده‌ها، تصادفات منجر به جرح نسبت به سال گذشته در استان 24 درصد کاهش داشته است.

سرهنگ جمشیدی راد با اشاره به اجرا شدن طرح برخورد پلیس نامحسوس با ناوگان‌های مسافربری می گوید: در این طرح یک بازرس نامحسوس در یک اتوبوس مستقر می‌شود و در صورتی که راننده تخلفی انجام دهد، بازرس نامحسوس دفترچه راننده را می گیرد .

وی اضافه می کند: پلیس‌راه دراین زمینه دوسوم توان مجموعه امکاناتش را به کار گرفته‌ است.
سرهنگ جمشیدی‌راد یکی از دلایل وقوع تصادفات در محورهای استان را اصلاح نقشه های مهندسی راه ها عنوان و اضافه می کند: باهمه تدابیر پلیس امسال 13درصد از تصادفات در جاده قم - جعفریه رخ داد .

 وی با تاکید برلزوم ایمن سازی و بهسازی جاده های قم می گوید: یکی از مهمترین عوامل تصادف در جاده های قم، خواب آلودگی رانندگان و انحراف به چپ است که باعث واژگونی خودرو می شود.

رئیس راه و شهرسازی استان قم هم با بیان اینکه ایمن سازی و بهسازی محورهای مواصلاتی قم نیازمند اعتبارات ملی است، تصریح می کند: برای اصلاح و ایمن سازی راه های موجود در قم به 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم .

آقای نصرالهی زاده با بیان اینکه عملیات اجرایی برای ایمن سازی محور حادثه خیز قم – جعفریه از سال 90 آغاز شده است، می گوید: از آنجاکه مسئولان مربوط اعتبار لازم را تامین نکرده اند ، این جاده 38 کیلومتری همچنان پرحادثه است.

وی با بیان اینکه دوباند کردن مسیر قم – جعفریه با مشکل وجود معارضان مواجه است، می افزاید: برای ساخت این محور 11 و نیم میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است که از این میزان فقط 5 میلیارد و 200 میلیون تومان آن تامین شده است.

آقای نصرالهی زاده می گوید: برای اصلاح مهندسی جاده های موجود قم وکاهش آمار تصادفات جاده ای در سه سال گذشته مکاتبات متعددی با وزارتخانه مربوط برای تامین بودجه لازم صورت گرفته است که هنوز نتیجه مشخصی نگرفته ایم .

وی با بیان اینکه استان قم در زمینه جاده و راه، خدمات کشوری ارائه می کند، اضافه می کند : حجم بالایی از رفت و آمد در محورهای مواصلاتی قم صورت می گیرد به همین دلیل بهبود ، ساخت و ایمن سازی جاده های قم به بودجه های ملی نیاز دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.