| کد خبر: 16905 |

۲۰ درصد از تردد سنگین کشور در خوزستان انجام می‌شود

تین نیوز | مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان گفت: ۲۰ درصد رفت و آمد سنگین کشور در خوزستان انجام می‌شود.
 
مسعود مصدقی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران رسانه‌های گروهی خوزستان که در سالن جلسات اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان برگزار شد، اظهار کرد: شغل خبرنگاری بسیار سنگین است.
 
وی خطاب به خبرنگاران حاضر در جلسه گفت: نقشی را که انبیاء الهی به عنوان یک رابط بین خداوند متعال و بشریت ادا می‌کردند شما نیز‌‌ همان نقش را دارید و در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی واسط بین مردم و مسئولان هستید.
 
مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان اضافه کرد: شما خبرنگاران باید همه وقایع را دقیق، سریع و شفاف بیان کنید و انحرافی در آن وجود نداشته باشد.
 
وی در ادامه خوزستان را یکی از استان‌های استراتژیک کشور توصیف کرد و گفت: اهمیت آن به این دلیل است که یکی از بنادر مهم کشور یعنی بندر امام خمینی (ره) در استان ما وجود دارد.
 
مصدقی در ادامه به بیان برخی دیگر از ویژگی‌های مهم خوزستان پرداخت و بیان کرد: وجود 2 پایانه مرزی شلمچه و چزابه، آب، کشاورزی و صنعت از مزیت‌های مهم استان هستند که سبب شده در حوزه حمل و نقل یکی از سه استان بر‌تر کشور باشیم.
 
وی با بیان اینکه 20 درصد رفت و آمد سنگین کشور در خوزستان انجام می‌شود، عنوان کرد: در موضوع سفر نیز یکی از استان‌های بزرگ کشور محسوب می‌شویم.
 
مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان یادآور شد: سالانه چند میلیون نفر از نقاط مختلف کشور جهت بازید و زیارت یادمان‌های شهدا به استان خوزستان می‌آیند.
 
وی در ادامه به بیان برخی آمارهای حوادث رانندگی در جاده‌های خوزستان پرداخت و اضافه کرد: 42 درصد تلفات رانندگی در 6 محور، اهواز به اندیمشک، اهواز به بندر امام خمینی (ره)، اهواز به ایذه، اهواز به آبادان، اهواز به شوش‌تر، سه راهی محور کوپال به بهبهان اتفاق می‌افتد.
 
مصدقی سرعت غیر مجاز را مهم‌ترین عامل تلفات جاده‌ای در خوزستان دانست و گفت: در حال پیگیری هستیم تا این 6 محور مهم را تحت پوشش دوربین کنترل سرعت ثابت قرار دهیم.
 
وی نصب دوربین‌های کنترل سرعت ثابت را بازدارنده عنوان کرد و افزود: این دوربین‌ها تصویر پلاک خودروی خاطی را گرفته و قبض جریمه از سوی پلیس صادر و به محل سکونت راننده متخلف ارسال می‌شود.
 
مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان اظهار کرد: تا کنون 28 دستگاه تردد شمار الکترونیکی در جاده‌های استان نصب شده است و رفت و آمد در مسیرهای مختلف را ثبت می‌کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس پیشین مرکز مدیریت راههای کشور 0 0

    با سلام و عرض ادب خدمت مدیرکل محترم استان و مسئولین محترم تین‌نیوز مشخص نیست درصد ارائه‌شده توسط مدیرکل محترم، برچه مبنایی است. آیا از اطلاعات ترددشمارها استخراج شده(که اشاره، استناد یا مقایسه‌ای ذکر نشده) یا از راه دیگری استفاده شده است. در چه بازه زمانی و با چه روشی و چه مقیاسی، این نتیجه حاصل شده است. اساساً چطور ممکن است در یک کشور ۳۱ استانی، ۲۰ درصد تردد جاده‌ای، از هر نوع(سنگین، سبک، …) به یک استان اختصاص داشته باشد که نه پهناورترین است، نه پرجمعیت‌ترین، نه پرترددترین، نه پردرآمد یا پرهزینه‌ترین. بعید است حجم کل تردد خودروهای سنگین در استان خوزستان، حتی به یک سوم سهم مورد ادعا برسد.