| کد خبر: 16156 |

◄ کاهش تصادفات و افزایش تلفات، حاصل تعطیلات عیدفطر / بیشترین حجم سفر به شمال، بیشترین حوادثدر جنوب!

تین نیوز | طبق  آخرین اطلاعات به دست آمده از حوادث جاده ای در هفته گذشته و اظهارات مسئولان ذیربط در این زمینه، میزان تصادفات نسبت به گذشته با کاهش روبرو بوده است اما در مقابل تعداد تلفات جاده ای نسبت به تعطیلات نوروزی افزایش داشته است.
 
به گزارش تین نیوز، سردار اسکندر مومنی  فرمانده  راهور ناجا  با بیان این که سرعت متوسط در تعطیلات اخیر کاهش یافته است افزود: بر اساس آمارها، متوسط سرعت در جاده های کشور 83 کیلومتر بود و این در حالی است که متوسط سرعت در جاده های استان های شمالی کاهش چشمگیری داشته در  حالی که میزان سفرها در تعطیلات عید فطر از عید نوروز بیشتر بود.
 
وی در ادامه از کاهش 20 درصدی تصادفات در تعطیلات عید فطر خبر داده و گفته است که تنها در دو روز اول تعطیلات بیش از 86 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد.
 
بر اساس اظهارات اعلام شده از سوی مومنی، وی از ثبت 62 میلیون و 160 هزار تردد در تعطیلات عید فطر خبر داده و گفته است بر اساس ترددهای ثبت شده توسط دوربین های پلیس یک سوم سفرها به سه استان گیلان، البرز و مازندران بوده و پس از آن بیشترین سفرها در جاده های استان های قم، فارس و خراسان رضوی ثبت شده است. گرایش مردم برای سفر بیشتر به سمت شمال و شمال غرب کشور بوده است.
 
علیرغم موارد اعلام شده از سوی رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص کاهش تصادفات در تعطیلات هفته گذشته مصادف با عید فطر، از سوی دیگر مدیرکل روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و  فوریت های پزشکی کشور در گفتگو با تین نیوز از افزایش تلفات ناشی از تصادفات در تعطیلات عید فطر نسبت به سفرهای نوروزی خبر داده است.
 
صابری نیا تصریح کرده است که طبق گزارشات واصله خواب آلودگی و سپس سرعت غیرمجاز، عامل اصلی تلفات ناشی از تصادفات طی تعطیلات عید فطر بود و بیشترین حوادث در محورهای مرکزی و جنوبی به خصوص 30 کیلومتری ورودی شهرها جهت سریع تر رسیدن به مقصد صورت گرفته است.
 
در این میان نکته قابل توجه این است که بر اساس گفته های سردار اسکندر مومنی بیشترین حجم سفر در جاده های شمال و شمال غرب بوده است در حالی که بیشترین حوادث در محورهای جنوبی و نزدیکی شهر ها رخ داده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    شنیده ام که میزان قابل توجه کشته شد ه های جاد ه های طی این چهار روز تعطیلی از تعداد شهدا ی غزه هم بیشتر بوده؟ چرا این آمار وحشتناک را اعلام نمی کنید

  • بنده خدا 0 0

    گزارش رژیم صهیونیستى، مبنى بر کاهش تلفات است!!!