| کد خبر: 156313 |

مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری تشریح کرد

◄ استارت‌آپ‌ها چگونه حمل‌ونقل کالا را متحول می‌کنند؟

مجوز نخستین بازارگاه هوشمند و اینترنتی حمل‌ونقل کالا در کشور تحت عنوان «ترابر. نت» که با همکاری چند شرکت دانش‌بنیان با هدف افزایش بهره‌وری در صنعت حمل‌ونقل کشور راه‌اندازی شده است، صادر شد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری با حمایت از حضور استارت‌آپ در بخش حمل‌ونقل کالا گفت:حتماً در جریان اجرای این طرح با مقاومت‌هایی روبرو خواهیم شد که ریشه در حمل و نقل سنتی دارد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز مجوز نخستین بازارگاه هوشمند و اینترنتی حمل‌ونقل کالا در کشور تحت عنوان «ترابر. نت» که با همکاری چند شرکت دانش‌بنیان با هدف افزایش بهره‌وری در صنعت حمل‌ونقل کشور راه‌اندازی شده است، صادر شد.

مداح مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری در این جلسه با بیان این‌که فعالیت استارتاپ‌ها در حمل کالای برون‌شهری می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد، گفت: در حال حاضر چیزی حدود 350 هزار کامیون و 460 هزار راننده ثبت‌نام‌شده که دارای کارت هوشمند هستند وجود دارد که در این بخش به‌صورت سنتی به حمل کالا مشغول هستند.

وی با بیان این‌که خوب می‌دانیم که نمی‌شود یک‌شبه در فضای سنتی تغییراتی را به وجود آورد، گفت: ما سال‌هاست در حال کار علمی روی این وضعیت هستیم و سعی کرده‌ایم فرهنگی را ایجاد کنیم که رانندگان عادت کنند و به سمت فعالیت‌های اینترنتی و الکترونیکی بروند.

مداح با بیان اینکه اکنون روزی 100 هزار بارنامه صادر می‌شود که به صورت آنلاین در سیستم است، گفت: اگر معاینه‌فنی ناوگان تمام شود بلافاصله سیستم اطلاع‌رسانی می‌کند و اجازه صدور بارنامه را نمی‌دهد. با وجود این سیستم‌ها اکنون راننده تا حدودی به وضعیت هوشمند عادت کرده است و همین الان از دید ما که در بخش آی.‌تی هستیم بارنامه ما به صورت الکترونیک است.

مداح به موضوع بهره‌وری در صنعت حمل‌ونقل اشاره کرد و ادامه داد: بحث یک  سرخالی 34 درصد ناوگان ما را به خود اختصاص داده است اما می‌شود این وضعیت را مدیریت کرد و نگذاشت کامیونی یک سرخالی حرکت کند. این بازارگاه‌های اینترنتی می‌توانند این موضوع را مدیریت کنند و اجازه ندهند ضرری از این ناحیه به مملکت برسد.

وی با بیان اینکه حتماً در جریان اجرای این طرح با مقاومت‌هایی روبرو خواهیم شد که ریشه در حمل‌ونقل سنتی دارد گف: ما معتقد هستیم نمی‌توان خیلی هم دستوری رفتار کرد. اما پشتیبانی از استارتاپ‌ها ادامه دارد تا در بخش حمل‌ونقل کالا به هوشمندی کامل برسیم.

مداح هم‌چنین حبر داد که اکنون بازارگاه‌ها فعال در این بخش به 20 شرکت رسیده است و گفت: اما آن‌هایی می‌توانند ادامه فعالیت دهند که بتوانند روش‌های نوینی ایجاد کنند و کارهایی کنند که شرکت حمل‌ونقل و راننده و صاحب کالا منفعت استفاده از ان را حس کند.

به گفتهٔ مداح فرهنگ‌سازی در این مسیر ادامه دارد و ارزیابی سایر شرکت‌ها در حال انجام است و در هفته‌های آینده به شرکت‌های دیگری هم مجوز داده خواهد شد.

مداح توضیح داد که این شرکت‌ها می‌توانند به بانک‌های اطلاعاتی سازمان راهداری از قبیل کارت هوشمند ناوگان و رانندگان دسترسی داشته و باشند و گفت: اگر نیاز اطلاعاتی دیگری داشته باشند سعی می‌کنیم در اختیار افراد قرار دهیم.

به گزارش تین‌نیوز با استفاده از این اپلیکیشن هوشمند که بستری آنلاین و یکپارچه برای ارتباط بین صاحبان کالا و رانندگان و هوشمندسازی سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای در کشور است صاحبان کالا،‌ باربری‌ها و ترخیص‌کاران می‌توانند اعلام بار کرده و رانندگان نیز می‌توانند درخواست حمل بار به این سامانه اعلام کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسین 0 0

    سلام جناب مهندس بجای این کارها اون اپلیکیشن واطلاعات جامع رو لطفا به انجمن صنفی کشور بدین و بعد انجمن هم به انجمن صنفی کارفرمایی شرکتهای حمل ونقل هراستانی ارایه بدن واستار تاپها برنامشون رو بفروشن به انجمنها شرکتهای حمل ونقل با این همه هزینه و کارمند رو برشکست نکنید کم مشکل تو حوزه اشتغال نداریم به فکر حق کسب شرکتهای حمل ونقل هم باشیدضمنا توضیح بفرمائید پشت این استارتاپها کیا پول بجیب میزنن