| کد خبر: 132236 |

جنوب کرمان به کارگاه راه سازی تبدیل شده است

فرماندار جیرفت گفت: جنوب کرمان با حمایت دولت تدبیر و امید به کارگاه راه سازی تبدیل شده و این مهم موجب شتاب در رشد زیرساخت های این منطقه شده است.

تین نیوز

احمد امینی روش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج پیمانکار در 2 مسیر جیرفت به بافت و جیرفت به سه راهی بم در دولت یازدهم مشغول فعالیت هستند که این نشان از فعالیت دولت در فراهم کردن زیرساخت ها است.


وی اظهار کرد: زمینه احداث راههای جنوب کرمان با استقرار اداره کل جنوب کرمان فراهم شده است و این منطقه در چند سال اخیر به کارگاه راهسازی تبدیل شده است.


فرماندار جیرفت با اشاره به ترافیک سنگین محور جیرفت به سه راهی بم گفت: این محور یکی از محورهای ترانزیتی است که جنوب را به کشورهای شرقی متصل می کند و نقش اساسی در حمل کالا و جابجایی مسافر دارد.


وی افزود: در فصل برداشت محصولات کشاورزی و هنگام جابجایی چهار و نیم میلیون تن محصول تولیدی از این محور به بازارهای هدف، شاهد ترافیک های پیوسته و طولانی کامیون ها بوده ایم.


وی ادامه داد: تسریع در روند عملیات اجرایی 2 بانده کردن این محور، ضروری است و موجب کاهش تلفات جاده ای خواهد شد.
امینی روش گفت: فراهم کردن زیرساخت های لازم مانند آب، برق، گاز و جاده آسفالت از ضروریات یک روستاست و ایجاد این زیرساخت ها در اولویت برنامه های دولت تدبیر و امید قرار دارد.


وی افزود: اگر زیرساخت های لازم در روستاها فراهم شود، مهاجرت روستاییان به شهر و در نتیجه حاشیه نشینی و به تبع آن آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند.


وی خاطرنشان کرد: خدماتی که در دولت تدبیر و امید به روستاها ارائه شده، بی نظیر است و این در حالی است که کمترین میران بودجه را در تقویت روستاها داشته ایم.


فرماندار جیرفت اظهار کرد: دولت توجه خاصی به مناطق کمتر برخوردار دارد و حضور 60 درصد از مسئولان کشوری در جنوب کرمان نشان از همت و اراده دولت در توسعه این منطقه است.


معاون برنامه‌ ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی صبح روز گذشته (سه شنبه) از طرح های راه و شهرسازی محور جیرفت - بافت و جیرفت به سه راهی بم بازدید کرد که در این بازدیدها فرماندار و مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان هم حضور داشتند.


هفت هزار و 350 کیلومتر طول محورهای مواصلاتی هفت شهر جنوب کرمان است که شامل 203 کیلومتر بزرگراه، 361 کیلومتر راه اصلی و 772 کیلومتر راه فرعی آسفالته است.


28 هزار کیلومتر راه همسنگ در استان کرمان وجود دارد که 2.2 درصد راههای کل کشور را شامل می شود و هشت هزار کیلومتر آن در هفت شهر جنوبی استان قرار دارد. جنوب استان در کریدور شمال به جنوب کشور است.


اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان هفت شهر جیرفت، کهنوج، عنبرآباد، قلعه گنج، منوجان، رودبار و فاریاب را پوشش می دهد.

شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.