| کد خبر: 12358 |

جاده های لرستان به ۱۵۰ کیلومتر روکش آسفالت نیاز دارند

تین نیوز | مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان گفت: مطابق پیش بینی ها، برای بهبود وضعیت جاده های لرستان به 150 کیلومتر روکش آسفالت نیاز است.
 
شهرام ملکی شامگاه سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان لرستان اظهار داشت: در لرستان یک هزار و 764 کیلومتر راههای اصلی و فرعی وجود دارد که شامل 104 کیلومتر آزادراه، 360کیلومتر بزرگراه، 750 کیلومتر راه اصلی و 550 کیلومتر راه فرعی است.
 
وی یکی از مطالبات استان لرستان را ارتباط منطقی و اصولی در بخش بزرگراهی از خرم آباد به سایر شهرستان ها دانست و عنوان کرد: در سال 91 سعی کردیم بر مبنای آنچه که مورد نیاز استان است ارتباط ایمنی را بین مرکز استان و سایر شهرستان ها ایجاد کنیم به طوریکه از 300 کیلومتر پروژه چهارخطه ای که در دستور کار داشتیم توانستیم 90 کیلومتر را به نتیجه برسانیم.
 
مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان اضافه کرد: برای اجرای این 300 کیلومتر اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان نیاز بود در حالیکه اعتبار اداره کل راه و شهرسازی تنها 50 میلیارد تومان بود و مابقی آن هنوز به پیمانکاران پرداخت نشده است. 
 
ملکی گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان سعی دارد در تمام پروژه های خود از ظرفیت بخش خصوصی که مورد تاکید مدیریت ارشد استان است استفاده کند و هیچ پروژه ای را در استان تعطیل نکرده است.
 
وی به برخی از انتظارات این اداره کل از سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور اشاره کرد و بیان داشت: ما در لرستان بحث ایمنی و کاهش سوانح را در دستور کار خود قرار داده ایم و از تمام ظرفیتهای استان برای تحقق این امر استفاده کردیم.
 
ملکی ادامه داد: در این راستا با اقدامات انجام شده در سال 91 حدود 476 کشته را در حوادث جاده ای داشتیم که این رقم در سال 92 به 437 نفر رسید یعنی 8.2 درصد کاهش تلفات داشته ایم.
 
مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان برخی از تلفات جاده ای را ناشی از وضعیت نامناسب جاده ها به خصوص  در مسیر ورودی از استان مرکزی و مسیر خروجی به استان خوزستان دانست و اضافه کرد: مطابق هدفگذاری ما برای بهبود وضعیت جاده های لرستان به 150 کیلومتر روکش آسفالت نیاز است.
 
ملکی خواستار اختصاص 50 درصد اعتبار مازاد بر اعتبار داده شده برای روکش آسفالتی جاده های لرستان شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.