| کد خبر: 122697 |

برقراری راه ارتباطی کلیشم به دیلمان برای مردم منطقه بسیار حیاتی است

تین‌نیوز| رئیس شورای اسلامی روستای کلیشم در گفت و گو با خبرنگار ما اهم فعالیت‌های صورت گرفته و نیز مشکلات آن منطقه را تشریح نمود.
 
به گزارش روزنامه جمهوری اسلامی، دهقان در ابتدا به تشریح جایگاه روستای کلیشم پرداخت و گفت: روستای کلیشم در دهه 60 بیش از 1500 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی داشت و 850 خانوار با جمعیتی معادل چهار هزار نفر در آن سکونت داشتند، چهار بخش عمارلو، خورکام، دیلمان و اشکورات رودسر برای تامین مایحتاج خویش به بازار منصفانه تجار کلیشمی مراجعه می‌کردند و به طور کلی باید گفت:روستای کلیشم بندرگاه بیش از یکصد پارچه آبادی دور و نزدیک بود.
وی افزود: بعد از وقوع زلزله سال 69، اتفاقات بعد از آن از قبیل مهاجرت‌های اجباری و محرومیت‌های پس از آن، جدایی دهستاان پیرکوه از شهرستان رودبار در سال 70 و نیز عدم توجه به راه‌های مواصلاتی به دهستان پیرکوه و دیلمان باعث افزایش محرومیت‌های منطقه گردید و لذا مدیریت در قالب شورای اسلامی روستای کلیشم وظیفه سنگینی بود که مستلزم پاسخگویی به نیازهای این جامعه ارزشمند و فهیم برای رسیدن به عزت گذشته آنان بود.

دهقان رئیس شورای اسلامی روستای کلیشم در ادامه اظهار داشت: خداوند را شاکریم که در دولت تدبیر و امید با وجود تحریم‌های ظالمانه و محدودیت اعتبار، حسب همدلی و وفاق مسئولین محترم استان از جمله استاندار پر تلاش استان، معاون عمرانی استانداری، مدیران کل بنیاد مسکن و آبفای روستایی استان، نماینده پر تلاش مردم شهرستان رودبار، فرماندار و معاون فرمانداری و نیز بخشدار محترم عمارلو، پروژه‌های مهم عمرانی از جمله اجرای 4 هزار متر طولی آسفالت معابر و تامین آب شرب با اعتبار 5/2 میلیارد تومان، اجرای 1500 متر جدول‌گذاری و زیرسازی معابر از محل خودیاری مردمی به اجرا درآمده ضمن اینکه پروژه گازرسانی به این روستا نیز جز اولویت‌های سال 96 بوده و اعتبار آن نیز تامین شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره مالشوران با کمک دامداران منطقه در سال‌های 94 و 95 در دریاچه بزرگ خلشکوه به اجرا درآمده افزود: اجرای جشنواره‌های روستایی و احیا سنن گذشتگان یکی از مولفه‌های گردشگری روستایی است که در کنار چشم انداززیبای کلیشم مانند دریاچه کم نظیر خلشکوه به رونق گردشگری و ایجاد اشتغال منطقه کمک خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی روستای کلیشم در ادامه به اهمیت حمل و نقل و راه روستایی در شاخص توسعه روستایی و ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: نیاز ابتدایی صنعت گردشگری به وجود جاده ایمن و راه ارتباطی است و لذا برقراری راه ارتباطی کلیشم به دیلمان برای مردم منطقه بسیار حیاتی است و لذا یکی از درخواست‌های بحق مردم منطقه برقراری این راه ارتباطی و خارج کردن کلیشم از بن بست است که امیدواریم با همت مسئولین این مهم در سال 96 محقق گردد.
دهقان در ادامه به بارش برف سنگین در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: بارش برف یک نعمت الهی است و مردم منطقه هر سال شاهد بارش برف‌های سنگین هستند در بعضی مواقع ارتفاع آن به بیش از دو متر می‌رسد و در این راستا بطور طبیعی مشکلاتی از قبیل مسدود شدن راه ارتباطی کلشیم به جیرنده و معابر روستایی به وجود می‌آید.

وی افزود: در برف اخیر نیز شاهد این مشکلات بودیم که با مدیریت، مدیران بحران این مشکلات به خوبی مدیریت شدند که در این راستا جا دارد از زحمات دکتر جمالی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، مهندس میرغضنفری فرماندار و معاونین فرمانداری، مهندس قاسمی رئیس راه و شهرسازی شهرستان، مهندس قربانی رئیس توزیع فرآورده‌های نفتی، مهندس لاجوردی بخشدار پر تلاش عمارلو و نیز رئیس توزیع برق عمارلو تقدیر و تشکر نمایم.

دهقان رئیس شورای اسلامی روستای کلیشم در پایان به احداث راهدارخانه در سال 88 در کلیشم اشاره کرد و گفت: با توجه به برف خیز بودن منطقه، نوسازی و تجهیز راهدار خانه بسیار برای منطقه ضروری است ضمن اینکه تقاضای یک دستگاه بیل هیدرومک برای بازگشایی معابر روستا را از ستاد مدیریت بحران داریم.
* یکی از درخواست‌های بحق مردم منطقه برقراری راه ارتباطی و خارج کردن کلیشم از بن بست است که امیدواریم با همت مسئولین این مهم در سال 96 محقق گردد
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    سلام کی جاده کلیشم به دیلمان وصل میشود.