| کد خبر: 10871 |

ش۶۵۰ میلیارد ریال برای توسعه بزرگراه های گیلان امسال هزینه می شود

تین نیوز |معاون شمالغرب شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد: امسال 650 میلیارد ریال برای توسعه بزرگراه ها و زیرساخت حمل و نقل استان گیلان هزینه می شود.
 
ˈمجتبی خدادادیˈ در جریان بازدید از طرح های راه سازی شهرستان آستارا با اشاره به افزایش 20 درصدی اعتبارات حوزه بزرگراه های استان گیلان در سالجاری نسبت به سال قبل گفت: این میزان اعتبار حدود 30 درصد کل اعتبارات منطقه شمال غرب کشور است.
 
وی با اشاره به اجرای مراحل نهایی پروژه بزرگراه رضوانشهر ـ تالش ـ آستارا ادامه داد: امسال مراحل ساخت این بزرگراه که یک پروژه ملی با حدود 90 کیلومتر طول است ، تکمیل می شود.
 
معاون شمالغرب شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور این پروژه ملی را دارای کاربرد ملی و بین المللی عنوان و اظهار کرد : تکمیل این پروژه را در اولویت اجرایی قرار داده ایم و حدود 90 کیلومتر جاده چهار خطه مسیر در حال طی مراحل نهایی اجرایی است.
 
وی ادامه داد: هم اینک بخشی از کارهای تکمیلی این پروژه ملی از قبیل اجرای دوربرگردان ها و برخی تقاطع ها در حال اجراست.
 
خدادادی اظهار کرد: در شهرستان آستارا نیز اقدامات بیشتری در حوزه راه سازی در سال جاری انجام خواهد شد که در جریان آن بخشی از پل های مسیر بزرگراه رضوانشهر ـ تالش ـ آستارا تکمیل می شود و علاوه بر آن تعدادی از دور برگردان ها و پارکینگ های کنار جاده و کارهای تعمیراتی رویه جاده نیز امسال با این اعتبار اجرایی می شود.
 
وی با اشاره به این که اجرای سه کیلومتر چهاربانده کنارگذر آستارا نیز جزو همین پروژه ملی اتوبان رضوانشهر ـ تالش ـ آستارا تعریف شده، اضافه کرد: پس از بازدید امروز عملیات اجرایی این پروژه که کارهای مطالعاتی آن انجام شده ، پس از بازنگری به زودی با انتخاب پیمانکار آغاز می شود.
 
به گزارش ایرنا ، شهرستان مرزی بندر آستارا با 85 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در 200 کیلومتری رشت واقع شده و جاده های مواصلاتی آن به علت قرار گرفتن در محور شمال و شمالغرب کشور و نیز در مسیر ترانزیت کریدور شمال - جنوب جزو پرترددترین جاده های ایران به شمار می رود.
 
10 هزار و 628 کیلومتر راه در استان گیلان وجود دارد که از این میزان ، هشت هزار و 787 کیلومتر راه روستایی ، یک هزار و 133 کیلومتر راه فرعی، 311 کیلومتر راه اصلی ، 344 کیلومتر بزرگراه و 53 کیلومتر آزادراه است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.