| کد خبر: 1039 |

افتتاح پروژه های حمل و نقل در منگستائو / گلستان کرویدر بین المللی کالا بین دو کشور قزاقستان و ایران

تین نیوز | استاندار منگستائو و هیات همراه در نشست با استاندار گلستان از علاقمندی کشورش برای افزایش سطح مناسبات و توسعه همکاریهای تجاری و اقتصادی با استان گلستان خبر داد و گفت : گلستان کرویدر بین المللی کالا بین دو کشور قزاقستان و ایران است.
 
"الیک آیدار بایف" صبح یکشنبه در سفر به استان گلستان با هیات همراه متشکل از "یربل اسماعیل اف" مشاور، مدیر کل سرمایه گذاری و تجارت استاندار و مدیر کل شرکت نفت و گاز و دیگر مسئولین استان منگستائو با بیان این که هر دو کشور ایران و قزاقستان در حاشیه دریای خزر واقع شده اند و روابط دو کشور در طول سالهای گذشته همیشه دوستانه بوده است تصریح کرد: هدف اصلی از سفر به گلستان بررسی امکانات و توانمندی ها و شرایط افزایش همکاریهای دو جانبه و فراهم کردن زمینه های حضور تجار و سرمایه گذاران ایرانی و قزاقستانی برای تسهیل در سرمایه گذاری است.
 
آیدار بایف تصریح کرد: در آینده نزدیک پروژره های بزرگ حمل و نقل در دو استان گلستان و قزاقستان عملی می شود و کالاهای زیادی از چین و روسیه و دیگر کشور ها از طریق قزاقستان و استان گلستان به خاورمیانه و بالعکس می رسد.
 
استاندار منگستائو قزاقستان افزود : تجار و فعالان اقتصادی قزاقستان می توانند از طریق ایران و خلیج فارس ، کالاهای تولیدی خود را صادر نمایند و از همین کریدور کالاهای مورد نیاز خود را وارد قزاقستان کنند.
 
وی با بیان این که نزدیک 80 درصد مناطق تاریخی قزاقستان در منگستائو واقع است گفت: مردم این دو استان از نظر مبادلات فرهنگی ارتباطات بیشتری می توانند با هم داشته باشند.
 
همچنین هیاتی از مسوولان دولتی و اجرایی استان منگستائو قزاقستان به سرپرستی آلیک آیدار بایف استاندار صبح یکشنبه وارد گلستان شده است و پس از دیدار با استاندار در حال بازدید از کارخانه شیر پگاه و در ادامه شهرک صنعتی آق قلا ،شرکت پگاه جهان نما و ایستگاه اینچه برون است  و بعد از ظهر روز یک شنبه نیز در همایشی در اتاق بازرگانی وضعیت همکاری های دو استان از نظر تجارت و فعالیت های اقتصادی بررسی می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.