| کد خبر: 222806 |

در 8 ماهه نخست سال جاری

◄ افزایش 9 درصدی تناژ حمل کالای بین المللی از پایانه مرزی آستارا

رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان از افزایش 9 درصدی تناژ حمل کالای بین المللی از پایانه مرزی آستارا طی 8 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

تین نیوز

رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان  از افزایش 9 درصدی تناژ حمل کالای بین المللی از پایانه مرزی آستارا طی 8 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

رضا دوست خواه در گفتگو با خبرنگار تین نیوز عنوان کرد: در حال حاضر 4 شرکت حمل و نقل بین المللی جاده ای کالا و یک شرکت حمل و نقل بین المللی جاده ای مسافر و 120 نمایندگی شرکت های حمل و نقل بین المللی جاده ای کالا در این استان مشغول فعالیت هستند.

*رشد 9 درصدی حمل کالای جاده‌ای بین المللی 

او در ادامه افزود: طی8 ماهه نخست سال جاری 670109 تن کالا به صورت حمل جاده ای بین المللی (صادرات – واردات –ترانزیت ) از مرزهای استان حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  بالغ بر 9 درصد افزایش داشته است . این در حالی است که با وجود شیوع بیماری کرونا و ملاحظات بهداشتی بسیاری از کشورها و همچنین محدودیت های موجود در تبادلات بین المللی کالا و بالطبع کاهش فعالیت بسیاری از پایانه های مرزی اما مرزهای آستارا و انزلی بدون وقفه و تعطیلی در حال انجام خدمات حمل و نقل بین المللی کالا هستند.

وی تصریح کرد:از میزان کل تناژ ذکر شده در فوق؛ 489627 تن کالا به صورت صادرات جاده ای( با افزایش 28 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ) و 101227 تن کالا بصورت واردات جاده ای ( با افزایش 31 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ) بوده است .

رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان تاکید کرد: این آمار مربوط به مرز جاده ای آستارا است. میوه و تره بار- انواع کاشی و مصالح ساختمانی – خرما از عمده کالاهای صادراتی و همچنین انواع تخته- موز – حبوبات از عمده کالاهای وارداتی از مرز جاده ای آستارا بوده است .

*کاهش 49 درصدی مجموع تناژ حمل شده در بخش ترانزیت

دوست خواه  اظهار داشت: عملکرد ترانزیت این استان در8  ماهه نخست سال1399 نشان میدهد که 79  هزار و 255 تن کالا به صورت جاده ای از مرزهای استان گیلان ترانزیت شده است که از این مقدار  51 هزار و 759 تن کالا مربوط به مرز آستارا و 27 هزار و 496 تن کالا مربوط به مرز بندر انزلی بوده است .همچنین عمده کالای ترانزیت شده از مرز های استان آرد- اتواع البسه- چای بوده است. مجموع تناژ حمل شده در بخش ترانزیت کالای استان در طی این مدت 49 درصد کاهش داشته است .

*افزایش 7 درصدی ورود و خروج کامیون ها

رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در خصوص ورود و خروج کامیون ها در 8 ماهه سال جاری توضیح داد: در طی این مدت تعداد 53 هزار و 890 دستگاه کامیون با میانگین روزانه 220 دستگاه، از پایانه مرزی آستارا تردد کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد افزایش داشته است .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.