| کد خبر: 182420 |

◄ شکایت از موانع گمرکی در امر ترخیص کالا در بندرعباس

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، دو ماه پیش و در پی افزایش نگرانی‌های بخش خصوصی از موانع ترخیص کالا بر ضرورت تلاش جدی در جهت سرعت بخشیدن به رویه‌های گمرکی و بهبود جریان ترخیص کالا تأکید کرد.

تین نیوز

 مدیرعامل یک شرکت حمل‌ونقلی از تعلل گمرک در امر ترخیص کالا در بندرعباس انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز وی دراین‌باره به خبرنگار ما گفت: کشتی‌های به مقصد ایران با حدود یک‌ماه و گاهی حتی با تأخیر ٤٠ روزه به بندرعباس می‌رسند و دیگر جایی برای تأخیر در امر ترخیص کالا نمی‌ماند. 

احمد فرخی‌حاجی‌آباد گفت: در این شرایط تعطیلی هفته گذشته نیز مزید بر علت شده است و نهایتاً بعد از تعطیلات اخیر و هم‌زمان با آغاز روز کاری؛ گمرک اعلام کرد که به دلیل بارندگی‌های اخیر سیستم دچار قطعی سیستم شده است و امکان ترخیص کالا وجود ندارد.

وی خواستار رسیدگی انجمن‌های حمل‌ونقلی شد و گفت: همکاری گمرک با شرکت‌های حمل‌ونقلی باید افزایش یابد و درعین‌حال موانع پیش پای ترخیص کالا برداشته شود؛طولانی شدن زمان رسیدن بار به ایران و هم‌چنین موانع گمرکی باعث شده است که ضررهای مالی بیشتری شامل حال بخش خصوصی شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، دو ماه پیش و در پی افزایش نگرانی‌های بخش خصوصی از موانع ترخیص کالا  بر ضرورت تلاش جدی در جهت سرعت بخشیدن به رویه‌های گمرکی و بهبود جریان ترخیص کالا تأکید کرد.

او گفته بود: اکنون فضاسازی‌های منفی علیه بازرگانان و بخش خصوصی کشور وجود دارد البته حساب کسانی که به دنبال سوءاستفاده هستند و به نام بخش خصوصی فعالیت می‌کنند از بخش خصوصی واقعی و سالم جدا است و باید با آن‌ها برخورد شود.

جهانگیری بابیان این‌که در دو ماه اخیر بخش قابل‌توجهی از کالاها در انبارهای گمرکی مانده است،گفته بود: با تصمیمات اتخاذشده بسیاری از موانع و مشکلات پیش روی ترخیص کالا برطرف شده و روند ترخیص کالا روال عادی خود را طی می‌کند.

او گفته بود: البته باوجود تصمیمات و راهکارهای اتخاذشده، هنوز حدود 30 درصد رسوب کالا در انبارهای گمرکی وجود دارد که باید به‌سرعت تصمیمات لازم برای حل موانع پیش روی و ترخیص این کالاها اتخاذ شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.