بازدید سایت : ۱۰۹۷۲۰
| کد خبر ۲۹۷۷۵۲
کپی شد

شکایت بیمه‌ گذاران از شخص ثالث و درمان اوج گرفت

در فروردین‌ماه ۱۴۰۴، بیش از ۱۳۰۰ شکایت بیمه‌ ای در سامانه رسمی بیمه مرکزی ثبت شد که بیشترین حجم آن‌ ها به رشته‌های شخص ثالث و درمان اختصاص داشته است.

شکایت بیمه‌ گذاران از شخص ثالث و درمان اوج گرفت
تین نیوز |

 در فروردین ماه سال 1404 مجموعاً 1317 شکایت در رشته های مختلف بیمه ای در سامانه رسمی بیمه مرکزی ثبت شده که از این تعداد، 1071 شکایت مختومه شده و 246 شکایت همچنان در حال رسیدگی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، این آمارها بیانگر بخشی از وضعیت عملکرد شرکت های بیمه در تعامل با مشتریان و رسیدگی به مطالبات آن هاست که می تواند شاخص مناسبی برای سنجش کیفیت خدمات بیمه ای تلقی شود.

شکایات بیمه

از منظر رشته های بیمه ای، بیمه شخص ثالث با ثبت 616 شکایت، بیشترین حجم اعتراضات را به خود اختصاص داده است. از این تعداد، 493 شکایت مورد بررسی قرار گرفته که 280 شکایت وارد تشخیص داده شده و 213 شکایت ناوارد بوده اند. 123 شکایت نیز همچنان در حال رسیدگی است.

در جایگاه دوم، بیمه درمان با 307 شکایت قرار دارد. از این تعداد، 261 شکایت رسیدگی شده که 110 مورد آن وارد و 151 مورد ناوارد تشخیص داده شده اند. 46 شکایت دیگر نیز در حال بررسی است.

رشته بیمه بدنه اتومبیل با 166 شکایت در جایگاه سوم قرار دارد که 135 شکایت آن مختومه شده و 31 شکایت در دست بررسی است. همچنین، رشته های بیمه زندگی و حوادث راننده نیز به ترتیب با 93 و 60 شکایت در رده های بعدی قرار دارند.

نکته قابل توجه اینکه در رشته های بدنه کشتی و باربری در فروردین ماه 1404 هیچ شکایتی ثبت نشده است. همچنین رشته های بیمه مهندسی و اعتبار، کمترین تعداد شکایت را به خود اختصاص داده اند.

بررسی این آمارها نشان می دهد که بیشترین اعتراض بیمه گذاران مربوط به فرایندهای خسارت دهی، تأخیر در پرداخت، عدم شفافیت در شرایط قرارداد، و نارضایتی از نحوه پاسخ گویی شرکت های بیمه ای است.

شکایات بیمه درمان

در میان شرکت های بیمه، «بیمه دانا» با ثبت 290 شکایت در صدر فهرست بیشترین شکایات قرار گرفته است. پس از آن، «بیمه آرمان» با 172 شکایت و «بیمه ایران» با 144 شکایت در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. دیگر شرکت هایی که تعداد شکایات قابل توجهی داشته اند عبارتند از بیمه رازی، بیمه ملت، بیمه سینا، بیمه پاسارگاد، بیمه دی، بیمه نوین و بیمه تعاون.

کارشناسان معتقدند انتشار عمومی این آمارها و رتبه بندی شرکت ها بر اساس تعداد شکایات، می تواند به افزایش شفافیت، رقابت سالم و بهبود کیفیت خدمات در صنعت بیمه کشور منجر شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.