| کد خبر: 202050 |

پروژه احداث راه آهن بوشهر - شیراز احیا شد

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر از پیشرفت فیزیکی مطلوب عملیات اجرایی قطعه ۱۰ راه آهن بوشهر-شیراز به طول ۲۵ کیلومتر خبر داد.

تین نیوز

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر از پیشرفت فیزیکی مطلوب عملیات اجرایی قطعه ۱۰ راه آهن بوشهر-شیراز به طول ۲۵ کیلومتر خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزاد رستمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر  با اشاره به احیای پروژه احداث راه‌آهن بوشهر-شیراز گفت: مهترین دغدغه مسئولان استانی در حوزه حمل و نقل، احداث راه آهن بوشهر – شیراز بوده که پس از چندین سال رکود، سال گذشته و همزمان با سفر وزیر به استان، بار دیگر شاهد آغاز فعالیت اجرایی آن بوده‌ایم. هم اکنون عملیات اجرایی این طرح در قطعه ۱۰ محور به طول ۲۵ کیلومتر در دست اجرا است و با قول مساعد سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار در سال جاری و تخصیص اعتباری مناسب در سال آینده، شاهد فعالیت بیش از پیش این پروژه ملی خواهیم بود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر همچنین در خصوص عملکرد این اداره کل طی سال های ۹۷-۹۸ اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث کمربندی آب پخش – سعد آباد فازبندی شده و عملیات احداث زیر گذر حد فاصل آب پخش به شهر سعدآباد در حال انجام است. یکی از مشکلات کمربندی آب پخش تملک اراضی مالکان نخلستان‌ها و اراضی کشاورزی بوده که این موضوع در حال پیگیری است و امیدواریم در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز، تکمیل عملیات اجرایی باقی مانده هر چه سریعتر به انجام برسد.

رستمی افزود: مطالعات اصلاح ورودی شهر برازجان از سمت شیراز به طور کامل انجام شده و فاز اول آن نیز مورد بهره برداری قرار گرفته است. در این عملیات احداث راه دسترسی به سمت آرامستان برازجان نیز در نظر گرفته و اجرایی شده است. عملیات تعریض و بهسازی محور مواصلاتی تنگ ارم به دهرود به طول ۱۴ کیلومتر اتمام و با ارتقاء مشخصات مسیر به راه اصلی مورد بهره برداری قرار گرفته است. در محور کلمه – بوشکان و در راستای ارتقای ایمنی و حذف نقاط حادثه خیز، عملیات اصلاح مسیر و حذف قوس چهارم این محور نیز به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی ورودی استان بوشهر از سمت هرمزگان به طول تقریبی ۲ کیلومتر به پایان رسیده و زیر بار ترافیک رفته است و امیدواریم عملیات احداث بزرگراه بزباز – بندو تا پایان سال جاری تکمیل و  این بزرگراه به بهره برداری برسد. مجموع راه‌های استان بوشهر ۴۴۳۴ کیلومتر است که ۶۷۹ کیلومتر از آن بزرگراه، ۲۳۴۵ کیلومتر را راه روستایی و ۸۴۵ کیلومتر از آن را راه فرعی تشکیل می‌دهد.

احداث بزرگراه دیر-بوشهر 

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر در ادامه گفت: برای تکمیل باند دوم مسیر دیلم به هندیجان به طول ۱۳ کیلومتر، تفاهمنامه‌ای میان استانداری بوشهر و شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور منعقد شده که عملیات اجرایی آن انشاءالله به زودی آغاز خواهد شد. عملیات چهار خطه کردن ورودی دیلم از سمت گناوه نیز در دست انجام بوده که امیدواریم تا پایان سال جاری تکمیل و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

رستمی افزود: پروژه بهسازی محور گناوه – گوره – چهار راه بی بی حکیمه در دو قطعه و به صورت مشترک در شهرستان‌های گناوه و دیلم در حال انجام است که قطعه اول از پیشرفت قابل قبولی برخوردار بوده و در مرحله روسازی و تکمیل احداث پل ها قرار دارد و در قطعه دوم نیز اجرای شمع های پل‌های بزرگ اتمام یافته و در مرحله خاکبرداری و زیرسازی مسیر است. همچنین با اتمام پروژه گناوه – میشان فاصله شمال استان به مرکز کشور کوتاهتر می شود. این پروژه ۵۵ کیلومتر بوده که عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: احداث باند دوم محور دالکی – کنارتخته با پیگیری و دستور استانداری فعال شده است. حدود ۱۲ کیلومتر از احداث باند دوم محور اهرم – برازجان نیز در مرحله روسازی است که انشاالله با تخصیص قیر مورد نیاز پروژه ، عملیات اجرای روکش آسفالت نیز انجام خواهد شد. در اقدامی دیگر، احداث بزرگراه دیر – بوشهر به طول ۱۹۲ کیلومتر و در ۱۴ قطعه در دست اجرا بوده که در مرحله فاز اول به طول ۵۲ کیلومتر به عنوان اولویت اجرایی در دست اقدام است. لازم به ذکر است با توجه به وقوع تصادفات متعدد در جاده ساحلی بوشهر – دلوار عملیات ایمن سازی و آشکارسازی نقاط پرحادثه انجام پذیرفته است.

نیاز پروژه احداث بزرگراه دیر-کنگان به ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به عملیات احداث بزرگراه ساحلی دیر – کنگان گفت: این طرح که با نام طرح وفاق شناخته می‌شود، اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد. عملیات زیر‌سازی این طرح حدفاصل دیر تا خور انجام شده و اجرای این پروژه در حوزه شهرستان کنگان نیز تا مرحله اجرای روسازی به پایان رسیده است. این مسیر در محدود میدان بنک به پارک ساحلی آسفالت شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: عملیات احداث محور ریز – سرچشمه – باغان در شهرستان جم و دشتی به طول ۳۱ کیلومتر در دست اجرا بوده که در صورت بهره برداری از این مسیر، بخش ریز به مرکز استان را حدود ۶۰ کیلومتر نزدیکتر خواهد کرد. لازم به ذکر است ابینه فنی این مسیر به اتمام رسیده و بخش عمده آن نیز در مرحله روسازی و اجرای آسفالت است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه در محور ریز به دژگاه حدود ۷ کیلومتر عملیات خاکبرداری و بازگشایی به اتمام رسیده گفت: اجرای احداث ابنیه فنی نیز در دست اقدام است . همچنین بهسازی محور جم به پالایشگاه توسط شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل‌و‌نقل کشور با مساعدت مالی وزارت نفت در دست اجراست.

وی در پایان بیان کرد: پروژه احداث راه ساحلی بندر ریگ – گناوه به طول ۱۳ کیلومتر در دو قطعه اجرایی شده که قطعه اول آن به طول ۵ کیلومتر آسفالت و ۸ کیلومتر در مرحله احداث ابنیه فنی و روسازی است. امید است در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.