| کد خبر: 93296 |

◄ آغاز پروژه ۸۰۰ میلیون یورویی خط آهن برقی تهران - مشهد

تین‌نیوز|مدیرعامل شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا، از چگونگی پیشرفت پروژه برقی‌کردن راه‌آهن تهران – مشهد، خبر می‌دهد و با بیان اینکه در حال حاضر قرارداد نقشه‌برداری این پروژه نهایی و ابلاغ شده است، می‌گوید: پیمانکار مکانیک خاک در این پروژه آغاز به کار کرده و اطلاعات تکمیلی در رابطه با شبکه توزیع برق نیز از توانیر اخذ شده است.
 
مرتضی ملانژاد، با بیان اینکه هم‌اکنون در حال طراحی مسیر برق‌رسانی پروژه هستیم، در گفت‌وگو با تین‌نیوز، گفت: امید است که با پیشروی مناسب این طرح در 4 ماه آینده به مرحله خرید تجهیزات برسیم.
 
او در رابطه با نوع تامین تجهیزات مورد نیاز این پروژه با ابراز علاقه‌مندی برای خرید تجهیزات از داخل کشور، می‌گوید: محدودیت جدی نیز در این زمینه وجود ندارد و اکثر تجهیزات قابلیت تولید در داخل را دارند.
 
او می‌افزاید: اما اگر قرار باشد منابع مالی پروژه از طریق فاینانس چینی تامین شود، بر اساس قانون تامین‌کننده مالی، این اجبار وجود دارد که حداقل 70 درصد این تجهیزات را از چین وارد کنیم.
 
به گفته ملا‌نژاد، اگر منابع مالی از چین تامین نشود و منابع دیگری در اختیار داشته باشیم؛ پتانسیل تامین بیش از 80 درصد این قطعات از تولیدکننده داخلی وجود دارد.
 
او در این‌باره می‌گوید: فاینانس بر عهده کارفرما است، اگر کارفرما بتواند فاینانس را اجرا کند، یعنی تامین مالی از شرکت خارجی تحقق پیدا کرده است، در غیر این صورت باید منابع دیگر برای تامین مالی پروژه تعیین شود.
 
ملانژاد با اشاره به اینکه بودجه مورد نیاز برای اجرای پروژه رقم کمی نیست، می‌گوید: برای فاز اول که قسمت مشهد تا نیشابور را شامل می‌شود حدود 400 میلیارد تومان اعتبار لازم است.
 
علاوه‌بر این، کل پروژه نیز در مجموع به بیش از 700 تا 800 میلیون یورو سرمایه نیاز دارد.
 
او با بیان اینکه به محض ورود تجهیزات اقدامات لازم برای نصب نیز انجام خواهد شد، در رابطه با فعالیت‌های شرکت در زمینه تجهیز و نگهداری شبکه‌های ریلی می‌افزاید:  فعلا در زمینه نگهداری فعالیتی نداریم و پروژه شبکه‌های ریلی را در دست احداث داریم و بعد از اتمام پروژه‌های ریلی، شرکت نسبت به نگهداری و تعمیر خطوط احداث شده اقدام خواهد کرد.
 
ملانژاد همچنین در رابطه با پروژه‌های در حال احداث شرکت می‌گوید: ‌پروژه مونوریل قم، خط 1 مترو اصفهان، قطعه شمالی خط مترو تهران و خط 2 مترو کرج  از جمله پروژه‌های در حال اجرای مجموعه است.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    آقا روحانی که به ادازه تهران مشهد روبان جر داد هنوز برقی نشده این خط بله با ادعاهای ترترانی هیچی نمیشه دولت تدبیر تنبل پرادعا